לתרומות לחץ כאן

מחירת דיו פג תוקף

שאלה:

שלום וברכה,
שאלה מיודעת לדיין

פתחתי עסק קטן של דיו ביישוב בו אני גר ,
אני לוקח סחורה כרגע מחבר שיש לו חנות מסודרת והכל בעיר אחרת.
מפרסם ומוכר, וגם הוא מרוויח..

שאלתי היא לגבי התאריך תפוגה שמופיע ע"ג הדיו ,
מסתבר שגם לדיו יש תאריך תפוגה, ושמכרתי ללקוחות, לא שמתי לב לתאריך , אבל כן השארתי להם אופציה לפנות במצב שבו משהו לא תקין חלילה וכו', הבנתי מהחבר, שזה בסדר למכור למרות שנגמר התאריך וכמובן שבמידה ויש תקלה ניתן להזדכות , (את זה הבנתי מהחבר ולא אמרתי ללקוחות)

שאלתי היא , בדיעבד , האם עלי לתור ולחפש אחר הלקוחות ולעדכן אותם שיש מצב שקיבלו דיו שאיננו בתוקף?
אם כן, כיצד עלי לנסח זאת ?
למשל:
שלום וברכה , הדיו שקניתם אולי לא היה בתוקף .. במידה והייתה תקלה כלשהי מוזמנים לפנות אלינו..
?

ולגבי העתיד האם אפשר יהיה למכור פג תוקף , בלי עדכון הלקוח, וכן להגיד שאם יש תקלה כלשהי ניתן לפנות אלינו ?

תודה רבה לרב המשיב,

מעיון מהיר באינטרנט נראה שבחברות מסוימות של דיו , המדפסת מסרבת להדפיס בשלב כלשהו כשפג תוקף מחסנית הדיו. כך נראה..

אשמח ממש למקורות תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אסור למכור דיו אחר שפג התאריך, כיון שאינו באותו איכות של דיו שלא פג התאריך. ואסור למכור מוצר שפחות טוב כשהקונה בטוח שמדובר במוצר איכותי. 

על מה שכבר היה צריך שתתלה מודעה בחנות על הטעות שנעשתה, ומי שיגיע עם תלונה יצטרכו לפצות אותו בתשלום חלקי. אם לא יהיו תלונות יש להניח שהדיו היה תקין למרות שפג התאריך.

בהצלחה.

מקורות:

שולחן ערוך חושן משפט הלכות אונאה ומקח טעות סימן רכח סעיף י: "אין מערבין מעט פירות רעים בהרבה פירות יפים כדי למכרם בחזקת יפים, אפילו חדשים בחדשים". ועיין שם בסימן דוגמאות שונות לאונאה במקח ומשם תילמד לכאן.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. האם זה לא אחריות הלקוח לוודא לפני הרכישה שהדיו בתוקף? איהו דאפסיד אנפשיה!
    האם ניתן למכור את המוצר ערב פקיעת התוקף או שצריך זמן סביר? ואם כן מהו?

  2. המוכר יודע שהקונה לא שם לב ולא מודע לבעיה הזו, וכל קונה לא בודק תאריך תפוגה של דיו ולכן דינו כמומים שבסתר שהקונה יכול לבטל את העסקה.
    אפשר למכור עד סוף התאריך תפוגה של המכירה, כי התאריך האחרון הוא לשיווק ולא רק לשימוש, ואפשר להשתמש תקופה קצרה אח"כ.

  3. תודה על המענה ,

    העסק הוא לא במקום מסוים אלא מתנהל ברובו בווצאפ פשוט.
    שאלתי היא האם עלי לשלוח הודעת תפוצה ללקוחות בשל האפשרות שיכול להיות שקנו דיו פג תוקף , ובמידה וכן נשמח לזכות אותם?

    או שזה מעל ומעבר ומספיק זה שאני זמין להם לכל תקלה בווצאפ ?

  4. אין כאן וודאות שהממוצר לא תקין, ויתכן שהמוצר טוב גם אם פג התוקף, ולכן בדיעבד שכבר מכרת אתה לא צריך לשלוח הודעה ללקוחות, אלא מספיק שאתה זמין לכל תלונה.
    בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל