לתרומות לחץ כאן

תשלום לאדריכלית כשבסוף לא השתמשנו בשרותיה

שאלה:

שלום כבוד הרב,
רציתי לשאול: החלטתי לתרום ריהוט לעזרת הנשים בבית הכנסת שלי. חיפשתי המון זמן יצרני ריהוט לבתי כנסת. חלק הסכימו לבוא לתת הצעת מחיר וחלק ביקשו התחייבות שאקנה מהם ורק אז יגיעו. מצאתי משהו שמאד רציתי אך הם ביקשו התחייבות שאקנה דוקא אצלהם. התייאשתי ופניתי לאדריכלית כדי שהיא תשתלט על כל הפרוייקט: תמצא ספק, תבחר, תמדוד, תחליט וכו וכו עד שיביאו את הריהוט. היא קבעה מחיר של 8000 שח לפרוייקט כשדרשה 800 רק לביקור ראשוני. היא הגיעה. מדדה את שטח עזרת הנשים ואמרה שתשלח לי הצעות במייל. שילמתי לה 800 שח ראשונים.
היא שלחה לי 2 הצעות במייל. אחת מהן כבר היה אצלינו והכרתי. השניה פחות מצאה חן בעיני. אמרתי לה שאני מאד אוהבת את הספציפית שביקשה התחייבות ואולי יכולה לעזור לי לשכנע אותו להגיע אלינו לתת הצעת מחיר?והיא ענתה שאני "נעולה" על העניין ויורדת מהפרוייקט ושבהצלחה לי.
לאחר הרבה מחשבה וחיפושים נוספים החלטתי לפנות לנגריה שהיא המליצה לי עליהם במייל ושלא שמעתי עליהם קודם ואכן חתמתי איתם על חוזה.
השאלה שלי: האם עלי לשלם לאדריכלית מעבר ל 800 שח? ואם כן כמה? אנחנו סיכמנו על 8000 לא רק על איתור אלא על ליווי כל הפרוייקט עד סופו.
קיבלתי ממנה את השם.

אשמח לתשובה.
תודה רבה!!!

תשובה:

שלום וברכה,

לא מקובל לשלם תיווך על קישור של איש מקצוע, ולכן מה שהיא קישרה אותך לנגרייה שלא הכרת לא חייבים לשלם. תשלום לאדריכלית היא עבור העיצוב הכללי עד לסיום העבודה. במקרה שלך היא לא התחילה בעבודה, ולכן על הביקור שהגיעה קיבלה תשלום. ועל הצעת אנשי מקצוע לא חייבים לשלם. ולכן אין צורך לשלם תשלום נוסף.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל