לתרומות לחץ כאן

בגד מיועד לגברים ונשים כאחד

שאלה:

שלו' וברכה לכבוד הרב,

אבקש בבקשה את דעת כבוד הרב לגבי פן וצד נוסף הקשורה לאחת משו"ת שנשאלו כאן באתר לא לפני הרבה זמן.

הבגד המכונה "יוניסקס" נראה כי ואפשר שהוא חלק מהמזימה של מחבלי כרם ישראל בעולם ושכאן להחדיר את יסודות והחשיבה של הנצרות הפרוטסטנטית בתוכינו, הש"י ישמרנו יגיננו ויצילנו מהם, אשר אחת מהם הוא ביטול המגדריות ושכולם שווים…(ענין זה נשמע ומושמע מפי רבנים חשובים כמה וכמה פעמים) והשאלה האם לא צריך לקחת את זה בחשבון בשיקול להתיר או לאסור אותו בשימוש?

בברכה,

תשובה:

אינני חושב שיש בזה השקפה מסויימת, זו האופנה… ומכל מקום איסור לא ילבש אין כאן כיון שהבגד מתאים לגברים ונשים כאחד, ואינני מוסמך לגזור גזירות מדעתי.

שבוע טוב ומבורך.

הצטרף לדיון

6 תגובות

  1. תודה רבה ובעזה"י שבוע טוב ומבורך גם לכבוד הרב.
    עובדה מענינת ציי'ן המגיב לשאלה בטובו. אמנם די יכול להיות שהמציאות של אותו גדול דור ורעיי'תו בעובדה הנ"ל היתה בחורף העז והמקפיא באחת מארצות אירופה הקרות ולא היתה ברירה אחרת במצב של פיקוח נפש שכזה

  2. אזי זה יעורר לשאול מצד זה שלא תלבש זה מצוות לא תעשה וראינו מובא בשם הפוסקים שמחויי'ב לתת כל ממונו ולא לעבור, ולכאורה למרות העוני לא תהיה אפשרות השימוש הנ"ל במעיל, אלא אם כן ענין כבוד הבריות כאן במצב כזה הוא אלים מספיק בכדי לאפשר זאת?

  3. יתכן שזה לא היה מעיל שמאפיין דוקא גברים או נשים שכאמור מותר ללובשו, כמו כן שיטת הב"ח בסי' קפב והט"ז שם ס"ק ד שכאשר אין הכוונה להתדמות לאשה אלא להגן מקור אין איסור, אמנם היד הקטנה ושו"ת מהרש"ם ב רמג חלקו על דינו של הב"ח, אבל בשעת הדחק יש כאן על מה לסמוך, יש גם שהקלו בבגד אחד כששאר בגדיו של גבר גם על זה רוב הפוסקים חלקו ועוד יש מה לציין בזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל