לתרומות לחץ כאן

צניעות וטכנלוגיה ומה עושים כיום

שאלה:

לכבוד הרב,
כיום כמעט ומכריחים אותנו להשתמש באמצעי טכנלוגיה שונים (שהרבה פעמים בעייתי להשתמש בהם בגלל בעיות צניעות) מבלי שיהיו אלטרנטיבות כמעט.
למשל דואר – מספרי מעקב שולחים רק ב-SMS ואם לא מציינים טלפון אפילו לא יודעים שהגיע דואר, ואם מציינים מספר ואין SMS אז גם לא יודעים שהגיעה חבילה, ככה שקשה להחזיק טלפון שלא תומך בהודעות.

כל מיני שירותים מחייבים תשלומים באינטרנט (או נגזרות שלו).

למשל היום היינו צריכים לשלוח תלונה פשוטה למשרד הבריאות בגלל שירות לקוי שהתקבל, הפנייה היתה צריכה להיעשות באינטרנט, ובגלל בעיות שהיה בחוסם של נטפרי, זה היה יכול לעבוד רק בלי החסימה, והגם שניסינו להשתמש בחוסמים חלופיים כדי לחסום את התמונות בלי החוסם של נטפרי
היתה חשיפה לתמונות של נשים באתר.

השאלה שלי, אז מה עושים? רצון השם שלא נתעסק עם הכלים הטכנלוגיים האלו באופן לא בטוח, והרבה פעמים גם עם כל הפתרונות, יש דברים שלא פועלים טוב, וצריך להשתמש בשירותים האלו, אז יש לדחות אותם ולא לטפל בהם (לא תמיד אפשר לתת למשל לאישה לעשות את הדבר במקום, כדי להימנע מבעיות הצניעות)?

תודה

תשובה:

שלום וברכה

רוב ככל הענינים הפרוצודרליים ניתן לבצע באינטרנט מסונן מהמחשב, וזה מה שיש לעשות. אין להשתמש באינטרנט שאינו מסונן כהלכה, רב הנזק על התועלת.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה על ההתערבות אבל ממש לא הצלחתי להבין. באמת אין שום פתרונות חילופים? מספר מעקב למשל, זה מאוד נוח אמנם, אך האם חובה לקבל? א”א להרים טלפון למקבל אחרי מספר ימים לוודא? תלונה למשרד הבריאות על שירות גרוע, חובה? א”א להעלים עין?

  2. כל דבריך נכונים, אבל אני עדיין חושב שבמציאות של היום אדם שיש לו אינטרנט מסונן והוא משתמש בו לצרכי עבודתו, אין כל פגם בכך שגם יכנס דרכו לאתר הבנק שלו או לדואר, אין סיבה לרוץ לשם פיזית כשכבר בלאו הכי יש לו את האינטרנט הזה והוא משתמש בו כל יום. אבל מה שאינו נודע להתנהלות טכנית כזו, אלא סתם בילוי ובידור זה כמובן לא.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל