לתרומות לחץ כאן

כשרות מהודרת למאכלים לאדם שוטה

שאלה:

סנילי שדינו כשוטה האם יש עניין לא לתת לו לאכול מאכלים שאינם בכשרות שהיה רגיל לאכול או שכיון שכעת הוא פטור מהמצוות אין עניין להחמיר כיון שאם היה יודע שהוא פטור מהמצוות הוא עצמו לכאורה לא היה מקפיד
אם יש גם מקורות אשמח מאד

תשובה:

ככל שמדובר בהאכלה שלו ממש, יש כאן בעיה גם מצד המאכיל, שהרי דעת החתם סופר כידוע שיש איסור להאכיל דבר שאינו כשר לשוטה, לכן ככל שאתה חושש שהכשרות אינה מספקת ויש כאן חשש של מאכלות אסורות, זה בעיה גם מצד מי שמאכיל אותו. אבל אם לא מדובר בחשש ממש, ומדובר בכשרות שאנשים יראים אוכלים ממנה, אלא שהוא היה רגיל להקפיד יותר, יש להקל מובן.

מקורות:

בשו”ת חתם סופר שנשאל על נער שגדל כשוטה, ויש אפשרות להעביר אותו למוסד בוינה שיפתחו אותו כך שיתכן שהוא בעתיד יצא מאי שפיותו, אולם המוסד בוינה הוא מוסד של גויים ומאכלים אותו שם בודאי במאכלות אסורות, האם זה מותר או לא. והאריך שם בדין איסור ספיה לשוטה. ומסקנתו שיש איסור ספיה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. יישר כח, לחידוד העניין מדובר בכשרות שאנשים יראים אוכלים אלא שהוא לא היה נוהג, ובאדם רגיל אין לתת לו כמבואר ברמ"א שמותר לאכול אצל אדם אחר שאינו מקפיד משום שוודאי לא יכישלנו ובש"ך שם וכאן כוונתי לשאול האם מחמת שהוא שוטה ופטור מהמצוות אין איסור בזה כי מסתמא לא הקפיד על כך אלא באופן שהיה ברי ומצינו כעין זה לעניין התרת נדרים שאדם חולה אינו צריך להתיר מכיון שלא תיקנו לחולה לצום, או שדנים כפי מה שהיה קודם ואין לתת לו כי כך הקפיד שהיה ברי
    שוב יישר כח על במה חשובה זו

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל