לתרומות לחץ כאן

סדר דילוג פסוקי דזמרה בשבת

שאלה:

שלום,
יש סדר חשיבות במזמורים בשבת של שחרית
במצב של איחור
תודה רבה

תשובה:

בהחלט יש חשיבות, אני מעתיק לך את הסדר מתוך הספר פסקי תשובות סי' נב ועל פי הקיצור שו"ע בסי' יד ועוד אחרונים:

בשבת ויו"ט אם משער שיהיה בידו שהות לבד אמירת ברוך שאמר אשרי וישתבח יוסיף לפי הסדר דלהלן. א. נשמת כל חי. ב. שאר פסוקי דזמרה לפי הסדר דלעיל [לגבי יום חול]. ויש אומרים שפסוקי דזמרה קודמים לנשמת, דתדיר ואינו תדיר תדיר קודם. ג. למנצח השמים מספרים, לדוד בשנותו, תפילה למשה. ויש אומרים שהלל הגדול ומזמור שיר ליום השבת קודם. ד. שאר מזמורים ושיר המעלות שמוסיפים. ה. עקידה וקרבנות.

שבת שלום.

מקורות:

קיצור שולחן ערוך סימן יד: אם איחר מלבא לבית – הכנסת, עד לאחר שהתחילו הצבור להתפלל, ואם יתפלל כסדר לא יגיע להתפלל תפלת שמונה – עשרה עמהם, והעיקר שיתפלל שמונה – עשרה עם הצבור, על כן יכול לדלג כאשר יתבאר. אך ברכת על – נטילת – ידים וברכות התורה וברכת אלהי נשמה, לעולם צריך לומר קודם התפלה, ועל – כן אם לא אמרם בביתו, צריך לאמרם בבית – הכנסת, ואפילו אם על ידי זה יתאחר מלהתפלל עם הצבור. וגם קריאת – שמע עם הברכות בשחרית, צריך לומר דוקא קודם שמונה – עשרה, דהיינו שיתחיל ברכת יוצר אור, ויתפלל כסדר עד אחר שמונה – עשרה, בלי שום הפסק, (כדי להסמיך גאולה לתפלה דהיינו גאל ישראל לשמונה – עשרה) אבל שאר הברכות וכל הסדר, ופסוקי דזמרה (בלי ברכת ברוך שאמר וישתבח) יכול לאמרם גם לאחר התפלה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. וכל הנל הוא לםי הפשט,אבל יש לשעת שלפי הקבלה מי שאומר את הקורבנות רק לאחר התפילה מהפך את העולמות ואין לנו מושגים בזה, אבל כדאי לחשוש לזה

  2. לפי מנהג ספרד, מסתבר שכל המזמורים הנאמרים לפני ברוך שאמר, הם חשובים פחות מהמזמורים שנאמרים אחרי ברוך שאמר. למשל הלל הגדול, ודאי שהוא פחות מ"יהי כבוד".

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל