לתרומות לחץ כאן

עבודה בראש השנה

שאלה:

אישה כאן בקהילה עובדת עוזרת לאנשים עם מחלת צרעת, עושה סדנאות ומלמדת שיעורים, אבל ישות גדולה מחוץ למדינה עוזרת בסכומי כסף גדולים, והדירקטוריון סגר את לוחות הזמנים של האישה הזו לשבוע האחרון של ספטמבר, וזה בדיוק ראש השנה, במקרה זה היא ניסתה להחליף עם אנשים אחרים ללכת במקומה אבל אין שום דרך, במקרה זה מה צריך לעשות?

תשובה:

שלום וברכה

האמת שלא בטוח שהבנתי בדיוק, אבל אני מניח שהעבודה שלה כרוכה בעשיית מלאכות האסורות בחג, ואם כך, אין שום מקום להקל, חג ושבת זה קודש ולא עושים בהם מלאכה. יש להתנצל ולהסביר ולקוות שלא יגרם נזק, אבל לא לוותר על קדושת החג. ברור שהדיקטריון שסגר את התאריך של האישה לא מוכן לשנות ולהחליף לפי בקשות, אבל כאן זה ממש חמור מבחינתה, אם היא תעמוד על שלה ותסביר להם שאין לה כלל אפשרות, כמו שאם באותו יום היה לה מחלה או חתונה של ילד או רחמנא לצלן אירוע מצער, בוודאי שהם היו יוכלים להתפשר ולהבין ולא לחייב את האישה לעבור. כך גם בחג היא יכולה להסביר להם שלפי הדת שלה אסור לה לעבוד ולעשות מלאכות אלו בראש השנה, אין לה שום אפשרות לוותר על כך. בעצם צריך לעזור את העבודה אם אין ברירה, אני בטוח שאם הם יראו נחרצות כזאת הם ידוע להבין ולבוא לקראתה באופן חד פעמים ולשנות את התאריך.

ברכה והצלחה.

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. זה כבר נדון אחר, יש לשקול. יש כאן אולי בעיה של אמירה לגוי, גם עצם הענין זר בעיני, אינני יודע להכריע צריך להכיר יותר מקרוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל