לתרומות לחץ כאן

להודיע לקופאית על טעות בעודף

שאלה:

שלום לכבוד הרב, ישנו סופר ליד ביתי שיש שם קופאית שתמיד ממהרת ומחזירה עודף כמה אגורות יותר או פחות כאילו לעגל את הסכום אנו כמעט תמיד מעירים לה שטעתה והיא מדי פעם אומרת לא נורא פעם הבאה תחזירו כי היא רוצה להחזיר לנו עודף עגול. האם אנו צריכים כביכול "לרדוף" אחרי הטעויות שלה וכל פעם להחזיר לסופר את ההפרשים? היא מודעת לזה שהיא טועה ואנו מעירים את צומת ליבה (אני חושבת שבסוף משמרת אם יש הפרש גדול בספירת הכסף שבקופה היא מוסיפה מכיסה או שהסופר מעביר ככה…לא בטוחה…)
מה עלינו לעשות בעניין? שוב זה לא משהו חד פעמי זה באופן כמעט קבוע!
תודה רבה!

תשובה:

שלום וברכה, 

עליכם להודיע לה שהיא פעמים רבות טועה. אחרי שמודיעים לה שהיא טועה ועדיין היא ממשיכה למהר ולטעות אין חובה לרדוף אחריה ולהחזיר לה את הכסף, כיון שזה נחשב שנעשה ברצון ואין בכך חובת השבה. וגם כלפי הנהלת הסופר אין חובה כיון שאת כל החובה שנחסר בסוף היום היא משלמת מכיסה, והקופאית מעדיפה לעבוד בצורה לא מדויקת ולשלם את הפער מכיסה הפרטי.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. מחילה על ההתערבות אבל משהו כאן לא כ”כ ברור לי.
    השואלת כותבת שנדמה לה שבסוף היום הקופאית משלמת מכיסה את ההפרשים או שהסופר מעביר את זה. היא לא בטוחה. לכאורה הרי גם אין לה דרך לדעת מעבר להשערה אישית. איך אפשר לסמוך על זה ולא לחשוב שהם ככל הנראה לא גובים ממנה תשלום ואין לה אפשרות לדעת בסוף היום כמה להחזיר.

    באופן אישי, עבדתי פעם בסופר, בסוף כל שבוע היו סוגרים קופה ואם היה הפרש של 10 +/- היו מדברים איתי. על פחות מזה בכלל לא היה לי אפשרות לדעת. ובכל מקרה אף פעם לא לקחו ממני תשלום. כך שקשה לי להאמין שהיא יכולה לשלם מכיסה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל