לתרומות לחץ כאן

מחשבות בזמן המצווה

שאלה:

שלום כבד הרב!
אני אישה חרדית נשואה לבעל בן תורה אמיתי ב"ה, כמו שלימדו אותי בזמן המצווה צריך לחשוב מחשבות טהורות, ומחשבות על הבעל, ואמרו לי שאם חושבים חלילה על מישהו אחר בזמן המצווה ומתעברים מזה אז זה ממש כמו ממזר, ומאז אני בחרדות נוראיות פשוטו כמשמעו, כי דווקא בגלל שאמרו לי שאסור זה לפעמים יכול לבוא רק מתוך חרדה, ואין לי שום קשר לשום מישהו אחר ח"ו גם בעבודה כל התקשורת עם גברים הכל בצורה עניינית לגמרי (אני בקבוצה של חרדיות אבל לפעמים צריך לתקשר עם גברים אחרים אבל הכל לפי כללי ההלכה), בעלי הוא האדם היחיד שבאמת אני אוהבת ואין אף אחד אחר עוד שאני אוהבת כמותו ואין לי קשר לאף אחד אחר ממש כך, אבל מאז שאמרו לי את זה אני בפחד וזה כמו שיאמרו לאדם שלא יחשוב על עץ דוקא אז הוא חושב על עץ זה משהו פסיכולוגי….
היתה תקופה מאוד ארוכה שלקחתי מניעה, וזה אחת מהסיבות שלא היה לי את הכח להתמודד עם החרדה ועם הנקיפות מצפון אח"כ שלא עוזבות אותי, ואני בקושי מצליחה לתפקד בגלל זה,
עכשיו החלטתי להתגבר ולהפסיק ולהתפלל שיהיו בזמן הזה מחשבות טובות, אבל תמיד יכול לצוץ לי שם של איזה מישהו אחר בזמן המצווה ואני נלחמת במחשבה ומחליפה באחרת טובה נגיד פסוק כלשהו או תפילה בלב על ילד צדיק או לחשוב את השם של בעלי אבל זה מלחמה כל שניה יכול לצוץ לי שם של מישהו אחר, בעלי יודע את זה וממש מתחשב בי, הוא יודע שזה מפחד וחרדה, אבל כמה הוא יכול למנוע מעצמו כמה הוא יכול לותר בלי סוף (אני יודעת שהוא לא מבקש ממני לפעמים רק בגלל המצפון שיש לי אח"כ) הוא כ"כ בן אדם טוב שאני מרגישה כ"כ רע שאני ככה בחרדות, והוא צריך להמנע, והוא אף פעם לא כועס ולא מאשים רק מעודד ותומך, רציתי לדעת כמה באמת זה משפיע על הילד, האם זה באמת כמו ממזר אם זה בא מחרדה, או שאולי זה לא נחשב בכלל כי זה ממש לא אמיתי, אני רוצה ילדים ממש צדיקים עם יראת שמים אמיתית,
אודה לתשובתכם

תשובה:

שלום וברכה

קראתי בצער רב את שאלתך, שהרי זו טעות גדולה וממש הבלים… ראשית מדובר בדברים סגוליים של מעלות מסוימות ולא אסיור של ממש. שנית, הרי ברור שלא לזה הכוונה!! אלא רק לאדם שבזדון לב חושב על אחר/ת כדי ליהנות מכך ולדמיין עצמו שעוהש כביכול חלילה דבר האסור, לא במחשבה בלתי נשלטת שחולפת שזה כלום ממש ואין לזה כל משמעותף זו פשוט טעות וחרדה מיותרת לגמרי, ואני ממש מצטער שאת סובלת מכך. אינני בטוח שיעזור שאני אומר זאת, נראה לי שהפחד הזה נעשה בעצמו כבר בלתי נשלט, אבל אם זה עוזר אשמח. זו פשוט טעות בהבנת הענין.

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום כבוד הרב שליט"א, תענוג ורוגע להיות בצל קורת תורתכם כאן באתר.

    כבודו אם יורשה לי קצת לשחרר קיטור של הדיוט מחוויות אישיות ובטוב טעם.

    יש כל מיני אנשים ולצערי אפילו רבנים שאוהבים להטיל "פצצות" על פתאי השם, וקטונתי מלדרג כל אדם ובפרט גדולים ממני אבל לא תמיד מסתמן שהמניעים של אותם אנשים הם טוהר מידות צרוף. ויש אף שזה מהול בתאוות עליונות וכבוד. וגם כל מיני ניצני "אושיות יו-טיוב מפורסמות בפוטנציה" בלי בקרה ותכנון לקהלי היעד, אלו מותירות אחריהן לטעמי הפשוט על גבול "אבק קוסמות" וערימה של פתאי השם חבולים.

    צריכה להיות איזו הלכת דגל לכל יהודי להישמר מורי/מורות דרך שלא מאה אחוז לשם שמיים, כאלו שלא בוחנים מיהו/י הכלי המתאים למה שיוצא להם מהפה ולא שמים בזה ליווי עדין.

    פשוט ממלא בצער לקרוא צדקת כזו מסורה באהבת נפש לש"י ולבחיר ליבה, ואת עדינותו של אהובה למצבה, שובר לב ששני אלו מתעכבים לעוד תינוקות של בית רבן נפלאים וטהורים שהם יסוד קיומנו, וכל זאת בגלל איזה מופע להטוטנות שרלתני ואקראי, חסר פיקוח.

    יקירי השם, תנו דרור לאהבתכם, השכינה תמיד שומרת אתכם.

  2. דבריך נכונים וכואבים ואני כל הזמן נתקל בענין הזה באתר, אנשים שאינם ת"ח בעלי לשון שיודעים להרצות ולדבר בפני קהל, לרוב הם עצמם אנשים שזה מקרוב באו ואינם יודעי תורה… התאווה הכי גדולה שלהם היא להפחיד אנשים באיבוד עולם הזה ואיבוד עולם הבא, בכל מיני תחומים של עניני קדושה בעיקר ומתוך סטיות לפעמים אישיות, ואני רואה את המצוקות של האנשים ועיני כלות…

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל