לתרומות לחץ כאן

שכן שמערער על חניה בבנין משותף

שאלה:

שלום וברכה, כאשר רכשנו את הדירה מהקבלן כתב הקבלן בטופס הרכישה שיש לנו חניה צמודה לדירה עם שרטוט וסימון מדויק. בטאבו החניה לא רשומה. אנחנו חונים בחניה זו כבר 18 שנים בלי עוררין. בעבר היה גם מחסום עם מנעול בחניה שלנו, וזה כמה שנים שיש שלטים של חניה פרטית עם מספר דירה בחניה. בתקופה האחרונה טען שכן שכיון שאין החניה רשומה בטאבו הוא יכול לחנות איפה שהוא רוצה וכל פעם חונה במקום אחר והדבר מצער אותנו. נשמח לתשובתכם בעניין.

תשובה:

שלום וברכה,

אתם בעלי החנייה שאתם טוענים שקניתם את החנייה מהקבלן, והשתמשתם בחנייה ג' שנים רצופות ואף תליתם מודעה שהחנייה פרטית, וסגרתם את החנייה במחסום, והשכן לא מיחה בכם, אינו יכול לטעון עכשיו שהחנייה לא שלכם, והחנייה עם כל זכויותיה שייכת לכם.

בהצלחה.

מקורות:

בשו"ע סימן קמ מבואר שהמחזיק שלוש שנים רצופות בקרקע וטוען שהוא קנה את הקרקע, הרי זו חזקה. בזמנינו שנהוג לרשום קניית דירה בטאבו, לא ניתן לטעון טענת חזקת ג"ש. אולם בדברים שלא ניתן לרשום בטאבו או בהערת אזהרה, חוזר הדין לדין תורה שאם מחזיק ג"ש וטענה מועיל לקניין חזקה. במקרה שלכם שחניתם בחנייה משותפת, לכאורה השימוש בחנייה לא מהווה ראיה לבעלות, אולם כיון שכתבתם שהחנייה פרטית וסגרתם את החנייה במחסום הרי זה דבר שדרך השותפים להקפיד עליו ומבואר בשו"ע סו"ס קמ שבדבר שדרך השותפים להקפיד יש בו חזקה. 

הטוב ביותר שתביאו מסמך שרכשתם את החנייה מהקבלן. ואם אין לכם מסמך כזה אתם יכולים למנוע את השכן מלחנות בחנייה מדין חזקת ג"ש וטענה כמבואר. 

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. שלום וברכה, יש לי את הדפים מהקבלן, רק השכן טוען שכל עוד זה לא בטאבו אין לזה תוקף. לא חניתי בחניה 3 שנים אלא 18 שנים… וכתבנו בגדול חניה פרטית עם עוד 2 מודעות חניה פרטית עם שם משפחה. האם אני יכול להיות רגוע כשאני מבקש מהם שלא לחנות שם? יש לי הזכות לזה באופן ברור?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל