לתרומות לחץ כאן

לדבר עם בורא עולם בלי כיפה

שאלה:

שלום וברכה כבוד הרב היקר והנחמד!
בחור שמתחזק והוא הולך ברחוב בלי כיפה השאלה הוא רוצה לעשות מין התבודדות ולדבר עם בורא עולם בהוצאת המילים בשפתיים האם מותר לדבר עם בורא עולם שזה כולל להמליך את בורא עולם למלך לשבח אותו ולבקש ממנו יתברך בקשות ללא כיפה?
המון רחובות לא נקיים האם מותר לדבר עם בורא עולם שזה כולל להמליך את בורא עולם למלך לשבח אותו ולבקש ממנו יתברך בקשות בהוצאת המילים בשפתיים כשיש ריח של אשפה או קטנים או מחילה מכבוד הרב אם הוא רואה צואה ונמצא קרוב לצואה או תוך כדי הליכה או ישיבה בספסל ברחוב המון רחובות לא נקיים ואותו אדם רוצה לעשות מין התבודדות האם זה מותר?
תודה רבה כבוד הרב היקר!

תשובה:

מותר לדבר עם בורא עולם ברחוב וללא כיפה, כל עוד לא מדובר בברכות ותפילות.

אבל סתם שאלה… למה בלי כיפה? קצת אומץ, יומיים אנשים ירימו גבה, ואז יתרגלו שיש לך כיפה וגמרנו… הכל בסדר….

בהצלחה רבה בדרך החדשה.

הצטרף לדיון

9 תגובות

  1. סליחה כבוד הרב שאני מפריע אם הבנתי נכון כבודו ענה שמותר גם על השאלה השנייה שלדבר עם בורא עולם ברחוב גם כאשר הרחוב מלוכלך ( ריח אשפה, ריח של קטנים וצואה)?
    תודה רבה רבה כבוד הרב!

  2. ‏לכבוד הרב ‏המקשיב‏ ‏סליחה אני מאוד מאוד באמת ‏מבולבל מהתשובה הזאת. למה? משום שמ ה‏נפקא מינה ‏בין התבודדות לדברים שבקדושה ‏היינו ‏הך ‏זה האמת שדברים שבקדושה זה חובה‏ ‏והת‏בודדות רשות ‏אבל א. ‏משום שכל אנושי כלומר לא צריך ‏לכאורה ‏ראיה ‏שכל המציאות שוהיה המחנך הקדוש ‏זה בכלל תורה ‏ ‏תפילה הן ‏בהרהור ‏הן בדיבור ‏‏והתבודדות ‏זה כמו תפילה רשות ‏ועוד שהוא דבוק ‏והקדוש ברוך הוא ‏על ידי תפילה בקיצור התבודדות זה תפילה ‏אלא רשות ב. ‏המשנה ברורה אומרת בסימן עו ‏סיף ‏ב ״הן בדברי קודש הן ‏בדברי חול״ ‏לאסור של ‏והיה מחנך הקדוש ‏‏ולכאורה זה כולל התבודדות

  3. אנחנו לא מדברים על אדם שיושב בתוך הזבל אני מניח… הוא רק חושש אולי יש משהו ברחוב, אולי יעבור מולו משהו וכו', כל זה אין לחשוש.

  4. סליחה כבוד הרב שאני שואל שוב סליחה!
    בהקשר לשאלה ששאלתי אתמול אדם שגופו אינו נקי (צואה בפי הטבעת) האם מותר לו לדבר עם בורא עולם בהוצאת המילים בשפתיים?
    תודה רבה רבה כבוד הרב היקר והנחמד!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל