לתרומות לחץ כאן

ביטול שכירות דירה עקב ביטול שידוך

שאלה:

בס"ד
שלום כבוד הרב,
החתונה של הבת שלנו בוטלה שבוע לפני החתונה.
השכרנו בית בחדש בו החתונה היתה אמורה להתקיים. לא הספקנו להיכנס לבית, לנקות אותו או להכניס לתוכו דבר מה. הבית רי ולא גרים בו. בעל הדירה דורש שנשלם עבור השכירות עד שימצא שוכר, כך כנראה כתוב בחוזה. האם אנו מחוייבים על פי ההלכה להמשיך לשלם עבור השכירות? הוא לא מצליח להשכיר? האם הוא אמור לעשוק אותנו כך במשך שנה? שוב מזכירה אף אחד לא גר בדירה.
בברכה.

תשובה:

שלום וברכה,

זוג ששכרו דירה לשנה לפני החתונה, והשידוך התבטל, או זוג שנכנסו לגור בדירה ובאמצע השנה הזוג התגרשו ויצאו מהבית, יכולים לבטל את השכירות בתוך השנה, ואינם צריכים לשלם על המשך השנה. אבל אם כבר שילמו מראש לא יכולים לדרוש החזר כספי. דהיינו מה שנתנו לא יכולים לדרוש חזרה, ומה שלא שילמו לא חייבים לשלם.

בהצלחה ובשורות טובות. 

מקורות:

נחלקו הראשונים בשוכר שנאנס בתוך תקופת השכירות ולא יכול להמשיך את השכירות האם חייב לשלם עד סוף תקופת השכירות יסוד המחלוקת האם שכירות לזמן נחשב למכר או לא. הרמ"א סימן שלד הביא את השיטות: י"א שחייב השוכר לשלם עד סוף תקופת השכירות. וי"א שאינו חייב לשלם ואם שילם יכול לדרוש החזר כספי. והרמ"א הכריע שאם שילם לא יכול לדרוש שיחזירו את הכסף, ואם לא שילם לא חייב לשלם. וכן פסק הש"ך להלכה. ומכאן נלמד לכל אונס שאירע באמצע תקופת השכירות, שאם שילם לא יכול לדרוש את הכסף, ואם לא שילם לא חייב לשלם. וביטול שידוך או זוג שהתגרשו דינו כאונס ויכולים לבטל את השכירות של הדירה בתוך תקופת השכירות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל