שאלה:
שלום רבנים התורת חיים סופר בשם מור עוקציה בסימן לח׳ סעיף א כף החיים בסימן לח׳ סעיף ה מביא שהאיסור להפיח בתפילין הוא רק בשינה (sleep) או במזיד אבל במקום שאדם מפיח תמיד מחמת חולי זה לא האיסור של הפחה בתפילין האם זאת אומרת שאיסור אין לו והמצווה אין לו בשעת הוא מפיח בתפילין רחמנא לצלן או שזאת אומרת שלא רק שאין לו איסור בסיטואציה כזו אבל יש לו מצווה של תפילין! בשעת הוא מפיח בו מחמת חולי זה לא שאלה למעשה
תשובה:
ודאי שקיים את המצוה.
שבת שלום.
אני רק רוצה להבהיר את השאלה אני לא שואל אם לדוגמא אדם מניח תפילין לחמש דקות ומפיח בהם בשלוש שניות אז ודאי הוא מקיים את המצווה בארבע דקות ו-57 שניות שהוא לבוש בתפילין אני שואל אם בזה השלש שניות גופא הוא מקיים מצוות תפילין לשיטת הנל בשאלה או לא יישר כח
לכאורה פשיטא שלא מקיים מצוה.
אז למה הרב אומר בתשובה שודאי מקיים מצווה
בזמן שלא הפיח.
השאר תגובה