לתרומות לחץ כאן

להתקבל לעבודה ע"ד לחפש עבודה במקום אחר

שאלה:

אם אני מחפש עבודה,
ואני יודע שלאחר זמן מסוים ארצה לחפש עבודה אחרת,אני יודע מראש שלאחר נניח 10 חודשים אתחיל לחפש עבודה אחרת,כדוגמא. אך לא בטוח כלל שאמצא או שיתאים לי לעזוב באותו זמן.
האם בראיון עבודה אני חייב מיוזמתי לציין שאני מגיע לזמן מסוים, כל עוד לא שאלו אותי בראיון העבודה לגבי זה?
כי אם אומר להם, סביר להניח שירצו מישהו שאין לו תנאי זה, ואולי ירוץ איתם קדימה לכמה שנים, ואולי חובתי ליידע אותם, על אף שלא שאלו, מתוך הנחה שזה דבר חשוב אולי למעסיק, הגם שלא שאל.

מאידך-אם זה חשוב להם, שיעשו תנאי בעבודה שמי שעוזב לפני הזמן משלם קנס וכו',ובפרט שרכז הגיוס וכל מי שמתעסק עם הגיוס זה העבודה שלו, אז אם זה חשוב להם-שיציבו תנאים, ישאלו תמיד לכמה זמן מתכוונים להגיע, הרי זה כל העבודה שלהם-לעסוק בגיוס כח אדם לעבודות השונות למעסיק הזה. ואם זה חשוב למעסיק בבחינת בל יעבור מסתמא היה דורש שיוודאו דבר זה.
ובפרט אם עושים התחייבות רק לשלושה חודשים, או חצי שנה, ואני מתכנן לבא לעשרה חודשים, האם יש צורך לומר זאת מראש, או שאין שום חיוב הלכתי?

אשמח למענה מקיף מתי יש צורך לומר ומתי אין וכו'.
[כמובן שאם שואלים אותי לכמה זמן אני מתכנן להגיע- אענה אמיתי, השאלה אם אני חייב מיוזמתי לציין שאני מחפש עבודה זמנית לזמן קצוב, כל עוד לא שאלו אותי באופן ישיר לגבי משך הזמן שאני מתכנן להגיע]

תשובה:

שלום וברכה,

אם חתמו איתך חוזה לחצי שנה מותר לך לעבוד עשרה חודשים על דעת. ומכיון שהם לא דורשים התחייבות ארוכה אתה לא חייב להודיע להם ובפרט שהם לא שואלים. ולכן מותר לך להתקבל לעבודה ע"ד לחפש עבודה אחרת בעוד עשרה חודשים. ורק אם הם יבקשו התחייבות לתקופה ארוכה אתה צריך להודיע על כך שאתה רוצה לחפש עבודה אחר זמן.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל