שאלה:
בעניין המנהג שלא לאכל צלי בליל הסדר, היינו דוקא צלי אש או בתנור במצב גריל ,אך במצב אפיה מותר וכן אם יחד עם הבשר מוסיפים תפו"א וכיו"ב אף בצלי אש בגריל מותר,האם יש לכך מקור או התיחסות באחרונים ופוסקי זמנינו,כי לכאורה גם במצב אפיה אין בישול במים כמו בצלי אע"פ שבמצב אפיה אין אש גלויה.כלומר אפיה במצב אחד דומה לצלי כי אין שם בישול ומצד שני באפיה אין אש גלויה משא"כ בצלי.
בברכה רבה
תשובה:
שלום רב
המנהג שלא לאכול צלי בליל הסדר, אמור לגבי בשר או עוף המבושל ללא מים כלל, ואפילו בסיר [צלי קדר]. כאשר יש רוטב ממים או יין או אפילו ירקות אחרים, קישואים וכדומה – אין איסור. גם מבושל ואחר כך נצלה אסור, מפני מראית העין.
מקורות:
ראה שו"ע ומשנה ברורה סי’ תעו ס”ק א. על מבושל ואחר כך נצלה ראה מגן אברהם שם.
שמן מפזרים על על חזה עוף ותבלינים בתבנית בתנור?
לא מספיק.
מה המקור לירקות אחרים
סברא, כאשר יש ירקות הם מפרישים נוזלים וזה מתבשל בהרבה רוטב ואינו צלי.
א"כ כוונתכם היא כשיש רוטב מירקות אחרים ולא סתם כשיש ירקות אחרים כגון נצלה או נאפה עם ירקות אחרים
ברור, הירקות מפריים נוזלים, לכן הזכרנו את הקישואים למשל כדוגמא זה מפריש הרבה.
השאר תגובה