ראיתי בשש"כ שמחלק בין מגבוני בד לנייר. אפשר להסביר לי בבקשה מה ההבדל? האם זה מציאותי, שמים פחות נסחטים מנייר, או שסחיטה בנייר קלה יותר הלכתית ומדוע?
תשובה:
הנקודה היא שאיסור מלבן – כיבוס, קיים בבד ולא בנייר.
ברכה והצלחה
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
2 תגובות
אכן איסור מלבן קיים בבד ולא בנייר,אבל לא זו הבעיה.
פוסקים רבים אוסרים שימוש במגבונים בשבת לא מצד מלבד אלא מצד מפרק תולדה דדש.
הרי מים בלועים במגבון ונסחטים בעת השימוש,וניחא לי שיסחטו הנוזלים מהמגבון..
ובנו של הרב משה פיינשטיין זצוק"ל מעיד שמה שאביו כתב באגרות משה שאין חשש סחיטה בנייר,לא מדובר על נייר סופג של ימנו,אלא בנייר קשה..
בימנו כשבאים לדון בשימוש במגבונים בשבת, אין צד ממשי להקל במגבוני נייר על פני בד
אני מסכים איתך לגמרי, ואנחנו באתר כותבים תמיד להחמיר גם במגבוני נייר, השואל שאל לדעת המקילים ומחלקים בין שני סוגי מגבונים אלו.
אכן איסור מלבן קיים בבד ולא בנייר,אבל לא זו הבעיה.
פוסקים רבים אוסרים שימוש במגבונים בשבת לא מצד מלבד אלא מצד מפרק תולדה דדש.
הרי מים בלועים במגבון ונסחטים בעת השימוש,וניחא לי שיסחטו הנוזלים מהמגבון..
ובנו של הרב משה פיינשטיין זצוק"ל מעיד שמה שאביו כתב באגרות משה שאין חשש סחיטה בנייר,לא מדובר על נייר סופג של ימנו,אלא בנייר קשה..
בימנו כשבאים לדון בשימוש במגבונים בשבת, אין צד ממשי להקל במגבוני נייר על פני בד
אני מסכים איתך לגמרי, ואנחנו באתר כותבים תמיד להחמיר גם במגבוני נייר, השואל שאל לדעת המקילים ומחלקים בין שני סוגי מגבונים אלו.
השאר תגובה