לתרומות לחץ כאן

חלוקת פיצויים על הזמנה משותפת

שאלה:

שלום רב,
אני וחבר שלי הזמנו מוצרים יחדיו והמוצר של חבר שלי הגיע ללא שיפור קטן שהחבר שילם עליו (מחיר השיפור 2 שקלים). החבר שלי הבליג כשגילה זאת ואמר "לא נורא", אך אמרתי לו שאנסה לבקש פיצוי, בצירוף שאעיר על עוד פגמים שנפלו בהתנהלות הספק. עשיתי זאת ואכן קיבלתי פיצוי.
שאלתי אם אני מחויב לחלוק את הפיצוי עם החבר, או שמא מאחר והוא הפטיר באמירת "לא נורא" כשגילה, התייאש ומחל על זכותו (והפיצוי שקיבלתי נובע מתוך רצון של הספק למצוא חן בעיני הלקוחות ולא כשיפוי על חיסרון שנגרם).
אם אני מחויב לחלוק איתו, אז איך לחלק את הפיצוי- חצי-חצי, או לפי החלק היחסי של ההזמנה (מי ששילם על מוצר יקר יותר, יקבל חלק יחסי גדול יותר של הפיצוי)?
בברכה ותודה מראש

תשובה:

שלום וברכה,

תשלום פיצויים שמשלמים מהחברה אינה בכלל תשלומי נזקין אלא הם מפצים כדי לרצות את הלקוח שמתלונן על המוצר. אם אתה מתלונן שקנית שני פריטים אחד לך ואחד לחבר והיו בשני הפריטים פגמים הם יפצו אותך ולא יבררו מי החבר כדי לפצות אותו. וכן אם השני יתקשר ותלונן הם יפצו גם אותו, כיון ששני החברים רכשו ויש להם תלונות לכן הפיצוי ניתן כדי לרצות את מי שמתלונן. ולכן כל הפיצוי מגיע לך ולא לחבר כלל.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל