לתרומות לחץ כאן

להניח חפצים במרפסת משותפת

שאלה:

יש לי שכנה מבוגרת, בעלה נפטר בשנה שעברה ואין לה ילדים.
אני משתדלת להיות מאוד רגישה אליה ולעזור לה (בתקופת הסגר עשיתי לה קניות), ומשתדלת ככל האפשר להתחשב בצרכים וברצונות שלה.
אני חולק איתה מרפסת שאנחנו עוברים דרכה כדי להיכנס לדירה שלנו. ובכל פעם שאני רוצה לעשות משהו שהוא שונה/חדש מצידי במרפסת – היא מתעצבנת מאוד וקשה לה להתמודד עם השינוי.
דוגמה אחת, פעם אחת שמתי כמה דברים ממש מחוץ לדלת שלי (רציתי לשמור את זה שם כאחסון) והיא התעצבנה שהיא לא יכולה לעבור למרזב שלי – היא רוצה לטאטא מהדלת ליד הדלת שלה את המים עד למרזב שלי. של המרזב שלה, כי המרזב שלה קצת שבור. (לא משנה שהיא יכולה לתקן את זה אם היא רוצה)
זה הפריע לי מאוד מ-2 סיבות.
1- היה לי מאוד חשוב לשמור את הדברים האלה בחוץ מכיוון שלא היה לי מקום לזה בפנים.
2- אם היא מטאטאת את המים למרזב שלי אז חלק מהם נשאר מחוץ לדלת שלי ובכל פעם שמישהו נכנס לדירה שלי הוא קנה בוץ ולכלך את הרצפות שלי בגלל המים שלה.
למרות שזה ממש הפריע לי, עדיין הרחקתי את הדברים משם, מכיוון שחשבתי שלא כדאי לפגוע ברגשות של אלמנה, במיוחד אם אין לה ילדים.
קרו כמה דברים דומים לסיפור למעלה וברוב הפעמים, התכופפתי אליה ועשיתי מה שהיא רוצה (למרות שהרגשתי שאני צודק)
סוכות, שמתי סוכה ממש מחוץ לדלת שלי, והשארתי אותה עומדת אחרי סוכות – לא הורדתי אותה.
היא נחושה בדעתה שאפרק את זה. היא מאוד כועסת עליי שעזבתי את זה כל השנה.
בשלב הזה חשבתי שנכנעתי לה מספיק פעמים. ומכיוון שהסוכה הזו חשובה לי מאוד, היא מאריכה את הדירה שלי בכמה סנטימטרים נוספים – זה באמת משנה לי אם יש לי אותה או לא – אני ממש לא רוצה להוריד אותה.
אני מרגיש שהיא חושבת שהיא הבוסית כאן ויכולה לגרום לי לעשות מה שהיא רוצה. היא גרה פה כבר 45 שנה ואני רק גר פה 3 שנים, אז היא טוענת שזה לא היה פה כל השנים אז זה לא יכול להיות כאן עכשיו.
בכל פעם שאנחנו דנים על זה, היא משנה את הסיבה שלה למה היא לא רוצה את זה – אני חושב שזה השינוי שמפריע לה, והיא לא יכולה להסתדר עם השינוי.
אני רוצה לדעת הלכה & לפנים משורת הדין, כמה אני צריך לתת מהנוחות שלי ומהחיים שלי כדי לרצות אותה בגלל מצבה?
תודה

תשובה:

שלום וברכה,

אם המרפסת משותפת ויש לך חלק במרפסת מותר לך להניח חפצים בחלק שקרוב לביתך – ובלבד שלא יחסום את המעבר לשכנה הסמוכה. וכן מותר לך לבנות סוכה על חלק מהמרפסת או להניח את הקרשים של הסוכה, אם זה בחלק שקרוב לבית ואת לא חוסמת את המעבר.

כתבת שאת רוצה לנהוג לפנים משורת הדין, ולכן כל מה שאת יכולה לבוא לקראתה מה טוב,. וכן ראוי לנהוג עם כל אדם ובפרט עם אלמנה. אבל מעבר ליכולתך אם זה מקשה עלייך את החיים את לא חייבת, כיון שלפי הלכה את יכולה להניח שם את החפצים האישיים.

בכל את הייתי מייעץ כמה שיותר להשפשר עם השכנה, לא לוותר כאמור זה מגדיל את הבית וזה מאוד חשוב. אבל אולי קצת לנסות יותר להסביר לה להראות את הצפיפות בבית את הקושי ואת הדוחק, לשתף בספיקות האם כדאי להשאיר או לא, אולי יהרוס את הסוכה, וכל כדומה, כך שהיא תהיה שותפה בעצמה ותבין כמה זה חשוב לך ואולי זה ירגיע אותה.

בהצלחה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל