לתרומות לחץ כאן

חיפוי קרקע בשמיטה

שאלה:

מכיון שאסור להכניס עציצים הביתה בשמיטה, האם מותר לבצע חיפוי קרקע בעציצים על מנת למנוע הרקבת שורשים בגשם?

תשובה:

שלום וברכה

האמת שההנחה שנאמרה בשאלה שאסור להכניס עציץ הביתה אינה נהירה לי, משום שהאיסור בשנת השמיטה הוא מה שאין להרבות ביניקה, אבל למעט ביניקה הרי שמותר, כלומר אסור להפוך עציץ מאינו נקוב לנקוב, או להוציא מהבית החוצה, אבל להכניס פנימה שזה בעצם ממעט את היניקה – מותר. אמנם יש לדון באופן זה שהמטרה היא להועיל לצמח, אבל גם בזה אני מבין שהמטרה היא מניעת נזק ולא השבחתו, ומניעת נזק מותרת, לכן מותר להכניס הביתה, רק לזכור שאז יהיה אסור להוציאם עד לראש השנה הבאה של שנת תשפ"ג הבאה עלינו לטובה [אולי זו הכוונה שאסור להכניס, היינו שאם נכניס שוב כבר לא יהיה ניתן להוציא, אבל עדיין אין בזה איסור]

שבת שלום ומבורך.

נ.ב. לגבי חיפוי קרקע שנאמר בשאלה, לא הבנתי במה בדיוק מדובר ולשם מה צריך לחפות את הקרקע, אשמח לפירוט מה כוונתכם בדברים, והאם יש לך צורך בכך לאור האמור [כגון שבקיץ תרצי שיהיו בחוץ, ואם תכניסי עכשיו יאסר עליך להוציאם בקיץ].

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. שלום ותודה על המענה. מחילה, לא התבטאתי באופן ברור. בשאלתי התכוונתי לכך שבמציאות של גשם, לא אוכל להכניס את העציצים כדי להגן עליהם, כי מאוחר יותר לא אוכל עוד להוציאם. לכן, בזה בנוגע לחיפוי, כדי להגן איכשהו על העציצים, ישנה אפשרות לכסות את האדמה מלמעלה בחיפוי של אבנים או עלים טבעיים, אורגנים, כמו עלי אורן, דבר שמונע חדירה עודפת של מים שעלולה להביא להרקבה של השורשים והרס של הצמח.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל