לתרומות לחץ כאן

ספק קידושין

שאלה:

הרב בזמן האחרון כל הזמן שאני עובר ליד מישהי בלי שליטה או עם שליטה רפויה ממש (כאילו אני לא רוצה להתחייב שאין שליטה אבל לדעתי אין כל כך כי זה ממש קשה לפעמים אני יכול למנוע מעצמי ממש בקושי אבל רוב הפעמים זה פשוט קורה לי שאני מודע שזה קורה וזה קורה כל כך מהר ובספק שקרה כאילו אמרתי מילה ואז אני בספק שאמרתי מהר את נוסח הקידושין) אני כל הזמן חושב שקידשתי אותה או הצעתי לה נישואים (כאילו האישה שאני באותו רגע רואה או ראיתי לפני כמות זמן שהיא עדיין יחסית קרובה) כאילו אני רגע פותח את הפה אני חושב אולי ואפילו חושב ויודע שלא אמרתי עדיין נכנס לספק ולפעמים אני צריך לעצור את הנשימה שלי או להפריע לה בשביל להוכיח לעצמי שלא עשיתי את זה ואפילו התחלתי להסתובב ליד אנשים שאני מכיר יותר ככה שיהיה לי לשאול אותם במקרה של ספק ובאמת אני מוצא את עצמי מפחד לצאת ומשכנע את אחי הקטן שיבוא איתי מתי שאני צריך או רגע מסתכל ולומד הלכות קידושין כדי להרגיע את עצמי במקרה של ספק שזה קורא די הרבה בזמן האחרון עכשיו השאלה שלי היא האם במקרה כזה הקידושין האלה שלי תופסים כאילו שהם קוראים בטעות כזאתי שאני ממש בספק? אני אתן דוגמא מקווה שהיא מתאימה קרה לי שאני הייתי באמצע ערבית והסתלכתי לצד וראיתי מישהי עוברת אוקיי ופתחתי קצת את הפה וחשבתי שאמרתי לה שהיא מקודשת לי והרגעתי את עצמי שלא וכי אין סיכוי שאמרתי בכזאתי מהירות שהיא מקודשת לי ואז חשבתי שאמרתי את הכול בקול כאילו בפעם השנייה שחשבתי שאין סיכוי שכאילו אמרתי את הנוסח בכזאתי מהירות אז חשבתי שהחלק הזה תופס כאילו כי כיוונתי עליה ואמרתי את הלשון כאילו כיוונתי שלא אמרתי לה בפעם הראשונה בכזאתי מהירות נראלי אבל אמרתי את הלשון נראלי-שחשבתי האמת ובפעם השנייה אני די בטוח שלא ראיתי אותה כי כנראה איזה משהו הסתיר לי אותה אבל. וחשבתי שזה נחשב כי כאילו כנראה גם אמרתי וגם כנראה חשבתי עליה חשוב להגיד שאני בספק שאמרתי בכלל את זה אני די בטוח שחשבתי את זה כי לא רציתי שאנשים ישמעו סביבי וגם לאחר מכן אני שאלתי את אחי די בטוח שבכזאתי לשון האם שמעת אותי אומר בתפילה משהו עם עשרה שקלים? והוא ענה לי שלא ואפילו לא שמע אותי אומר שקל אחד האם תופס?(די בטוח שככה הייתה התשובה שלו אבל לפחות בעיקר כך מקווה שכל מה שרשמתי קרה כמה שיותר קרוב לאמת) וכמובן שתודה לך כבוד הרב וכמובן האם יש משהו שאוכל לעשות כדי שמעתה והלאה אני אוכל להיות בטוח שזה לא נחשב כאילו הקידושין שלי/ ההצעות נישואין כאילו כמובן לא לתמיד אבל לפחות אוכל להסתובב כאחד האדם לבד מתי שצריך ולא אחשוש שקידשתי או משהו? מקווה שלא כתבתי בלשון מבלבלת מדי כך שלא ניתן להבין

תשובה:

כל זה שטויות והבלים, אין כל משמעות למחשבות לא רצוניות אלו, קידושין הם רק בנתינה בפועל של מתנה לאשה לשם קידושין באופן ששני הצדדים מבינים זאת ומסכימים שיהיה לשם קידושין ויש שני עדים הרואים אותם ומבינים שזה כך.

למעשה מדובר ברמה די גבוהה של ocd וכדאי מאוד לטפל כדי שלא לסבול לחינם. תפנה לאיש מקצוע טוב שייסייע לך.

רפואה שלמה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה כבוד הרב ויש לי עוד שאלה בערך מאותו סוג רק עניין שונה האם אתה קורא כאן הודעות ואוכל לשאול כאן? או לשאול במקום שאמורים לשאול?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל