לתרומות לחץ כאן

דמות מפורצלן "מתקופת סין העתיקה"

שאלה:

שאלה בבקשה. יש בידי דמות מפורצלן של אישה ועל ידה ילד סינים, מתקופת סין העתיקה(נוצר בימינו כדי שיראה מתקופת סין העתיקה). אומר שאני מחבב מאוד את התרבות הסינית העתיקה ושמתי את הדמות על המדף בחדר. ברור שחס וחלילה איני מתפלל וכו' לדמות אלא רק שם ליופי ולהרגשה הנעימה שבדבר, שזה מזכיר לי את תרבות המזרח הרחק ובייחוד של סין העתיקה. האם מותר / אסור לשים על המדף בחדר לאור כל האמור לעייל?

ועוד דבר, אני כל פעם מתחבט בשאלה האם מותר להדליק מקלות קטורת למרות שיתכן שהם ייועדו לצורך טקסי הדת שלהם? כל פעם אני רוצה להדליק כי הריח של העשן מרגיע אותי ואז נמנע כי איני יודע את ההלכה שבדבר. אני זוכר ששאלתי בעבר ולא קיבלתי. מאד אשמח אם אוכל לקבל מענה אחת ולתמיד.

תודה מראש
יעקב

תשובה:

 
 

כל פסל או בעצם בובה העשויה לנוי ולא לשם עבודה זרה, המיקל להשהותה בבית יש לו על מה לסמוך, ולכן, כיון שזה לא שלך אתה לא אחראי על כך ודוקא בקטע הזה אין לך צורך להתמקד כלל, לא כאן הבעיה… מה שצריך זה להתחיל עם שמירת שבת, כשרות, צניעות, תפילין, קשר לבית הכנסת ולקהילה, אלו דברים חשובים מאוד, תיצור קשר עם רב מקומי שמוסר שיעורי תורה והוא נחמד וחביב עם רוח צעירה שתוכל לקבל ממנו, וכך לאט לאט ובשמחה תתקדם ותעלה, ואני בטוח שתראה רק טוב.

אינני יודע לשם מה נעשים מקלות אלו.

מקורות:

א. ראה שו"ע יו"ד סי' קמא ס"ד וסעיף ז שאסור לעשות צורת אדם שלם, אבל מותר לעשותו על ידי שיחסר ממנו אחד מאבריו. אכן, דעת החתם סופר (שו"ת יו"ד סי' קכח) שמותר לעשות זאת על ידי פועל גוי, אלא שבס' נהרי אפרסמון (יו"ד סי' קטז, קיז וסוף קיח) חלק על דבריו וכתב לאסור אף באופן זה, וכן דעת שו"ת יד אלעזר (סי' קכט), וראה דרכי תשובה (יו"ד סי' קמא ס"ק ל, וס"ק לב) שהאריך בנידון זה.

ב. בשולחן ערוך שם סעיף ד מובא שנחלקו הפוסקים אם מותר להשהות בבית צורת אדם שלם כשנעשה שלא לשם עבודה זרה. ובס' בנחל אשכול (הל' ע"ז סוף סי' נ) כתב ללמד זכות על המקילים בזה, וכתב שכך נהוג בזמננו.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל