לתרומות לחץ כאן

אשכנזי – להתפלל בנוסח ספרדי

שאלה:

שלום, אני אשכנזי בעל תשובה, בתחילת דרכי התחלתי בבית כנסת ספרדי ולאט לאט התקדמתי. אני מאוד מחובר לנוסח סליחות של ספרד, ושם גם התחלתי, למרות שיש גם קטעים יפים בנוסח האשכנזי. אשמח לשאול בבקשה כמה שאלות:
א. האם מותר לי להתפלל בנוסח ספרד?
ב. באופן כללי, האם מותר לי להגיד סליחות יחד עם הספרדים (בנוסח ספרד) בכל חודש אלול, ושהאשכנזים מתחילים להגיד סליחות להצטרף אליהם?
ג. האם מותר לי להגיד סליחות יום אחד עם האשכנזים ויום אחרי עם הספרדים? (הכוונה לזה שיש בקרבת מקום גם מניין אשכנזי וגם מניין ספרדי, אך אשמח לדעת מה הדין בסיטואציה שיש רק מניין אחד – נניח ספרדי ואני אשכנזי).
ד. אשמח לדעת בגדול מה ההבדל בין תפילת יום כיפור וראש השנה של הספרדים לבין של האשכנזים? איזה נוסח ארוך יותר? ואיפה יש יותר פיוטים? האם גם בראש השנה וכיפור כמעט ואין פיוטים/ממהרים יותר ביחס לספרדים? (כמו בסליחות)
תודה!

תשובה:

שלום וברכה

ראשית, ברכותי להצלחה רבה בדרכך! תזכה להמשיך ולהתקדם ולהעשות תלמיד חכם.

אין ספק שלגבי התפילה עצמה, כדאי לשמור על מנהגי האבות נוסח אשכנז, תמצא לך בית כנסת של אנשים יראי שמים שמתפללים בצורה מרוממת, ותתפלל איתם.

ספציפית לדבי הסליחות שאינם חיוב גמור אלא מנהג, תעשה כמו שאתה מרגיש שטוב לך יותר.

בתפילות הימים הנוראים יש הבדלים גדולים בין בני אשכנז לספרד, אצל הספרדים קצר יותר, ואצל בני אשכנז יש הרבה יותר פיוטים. כמובן לא ממהרים כלל בתפילות בימים אלו, בימים אלו הייתי ממליץ לך להקפיד לאצל אצל בני עדתך, ללמוד ולהכיר את הנוסח והסגנון ששונה מאוד מזה של הספרדים, כי בסופו של יום אתה אשכנזי וצריך להכיר את מסורתך.

אבל מאוד חשוב למצוא מקום שמתפללים אנשים יראי שמים.

ברכה והצלחה ושנה טובה!

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל