שלום לרבנים האם מותר ללחתוך בשבת פירות בחיתוכים מיוחדים של צורות? תודה רבה
תשובה:
אסור לחתוך פירות בצורה יפה בשבת.
מקורות:
עי’ במ”ב סי’ ת”ק ס”ק י”ז שאין לעשות חיתוך פירות בצורות יפות בשבת משום מחתך.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
6 תגובות
עיינתי כעת במשנה ברורה שם.
אני רוצה לשאול שישנם שני סוגי חיתוך, אחד, שעושה צורות מסוימות, וזה משמע שאסור.
והשני שחותך בחיתוך שאינו עושה צורה אלא באופן שיוכל לסדרם אחר כך יפה כמצוי בסידורי פירות, ועניין זה לא מובא במשנ"ב שם. והשאלה האם זה מותר.
כמו"כ נשאלתי בביתי בעניין 'מחדד גזר' האם מותר להשתמש בו בשבת, לכאורה זה לא נקרא צורה מסוימת ויותר נראה לדמות לחיתוך בשר לצורת משולש
במקרה הראשון ודאי יש להקל, במקרה השני לא ברור לי, אני חושב שזו צורה. זה הרי נעשה פרח..
עיינתי כעת במשנה ברורה שם.
אני רוצה לשאול שישנם שני סוגי חיתוך, אחד, שעושה צורות מסוימות, וזה משמע שאסור.
והשני שחותך בחיתוך שאינו עושה צורה אלא באופן שיוכל לסדרם אחר כך יפה כמצוי בסידורי פירות, ועניין זה לא מובא במשנ"ב שם. והשאלה האם זה מותר.
כמו"כ נשאלתי בביתי בעניין 'מחדד גזר' האם מותר להשתמש בו בשבת, לכאורה זה לא נקרא צורה מסוימת ויותר נראה לדמות לחיתוך בשר לצורת משולש
במקרה הראשון ודאי יש להקל, במקרה השני לא ברור לי, אני חושב שזו צורה. זה הרי נעשה פרח..
יש"כ מצורף לינק [לא הבנתי אם לא ברור המקרה או הדין]
מכל מקום בלינק המצורף זה מחד גזר המצוי שיש בו שני פונקציות מקלף משונן ליצירת גזר מקולף בעל צורה, והפונקציה השניה היא מחדד רגיל שאם מחדדים בו גזר זה בעצם גזר דק שמחמת החידוד יוצא מסולסל.
https://he.aliexpress.com/item/1005002276701443.html?spm=0.detail.1000014.8.2e825b922G4dYU&gps-id=pcDetailBottomMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=8c8c70aa-8745-4fd0-ab66-98e708f29b48&_t=gps-id:pcDetailBottomMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:8c8c70aa-8745-4fd0-ab66-98e708f29b48,tpp_buckets:668%232846%238108%231977&isseo=y&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000019875192737%22%2C%22sceneId%22%3A%2230050%22%7D&pdp_npi=2%40dis%21ILS%2121.42%2112.84%21%21%21%21%21%402101f6ba16722988397172276eee78%2112000019875192737%21rec
כעת ראיתי בחוט שני שבת חלק א עמוד קכט
שכותב שמותר משום שאין מחתך באוכלין, אבל יש אופנים שאסור משום 'עובדין דחול' [לא ברור לי]
שני האופנים בעיני זו יצירת צורה לכל דבר וענין.
הוא דן שם מצד מחתך אבל לא הבנתי מה עם הבעיה של בונה שדיברו בה הפוסקים לגבי צורה באוכל.
השאר תגובה