לתרומות לחץ כאן

הוצאת מרפסת של שכן על הגג שלי

שאלה:

שלום
אני גר בקומה ראשונה מתוך 3 ברשותי בית 87 מטר עם מרפסת פרטית 80 מטר. לפני 20 שנה בנו כל הקומות הראשונות בביניינים הסמוכים תוספת חדר במרפסת 37 מטר בערך .
שכן מעלי רוצה להוציא מרפסת על התוספת
השאלה האים יש לי זכות להתנגד לכך ? שזה בשטח הפרטי שלי?
 ומטעמים של  מרפסת על חדר שינה וההשלכות לכך ,העדר פרטיות מכך , נזילות וכדו'
יצויין שזה תוספת שנבנתה על מרפסת פרטית ולא שטח משותף לבניין
והאם וכמה עלי לדרוש תשלום על כך ?

תשובה:

שלום וברכה,

אחרי שבנית תוספת בחצר פרטית מותר לו לבנות ע"ג התוספות, ואין אפשרות על בעל החצר לעכב. למרות שאם בעל החצר לא היה בונה לא יכול בעל הקומה ראשונה לכפות ולהרחיב ע"ג החצר הפרטית, אבל אחרי שבנה בעל החצר יכול להרחיב על גביו.

השכן שמרחיב צריך לשלם לבעל החצר שבנה הוצאות של חצי מיציקת התקרה שמשמשת לרצפה עבור העליון. וכן להשתתף במחצית יציקת יסודות ועמודים. התשלום לפי המחיר שהיה בזמן הבנייה ולא לפי ערך בנייה של היום.

בהצלחה.

מקורות:

לבעת החצר יש לו שטח פרטי של גובה הקומה שלו, ולא קנה את החצר עד גובה הרקיע. ברכישת חצר פרטית או גג לא קנה שטח בנייה, ולכן אין לו עד רום רקיע, ולא עומק עד התהום. כל הגובה שמעל הקומה שלו שייך לכל השותפים, ולכתחילה לא היה יכול העליון לבנות על גבי החצר כיון שהם משועבדים שתהיה לתחתון חצר פתוחה, אבל אחרי שבעל החצר הרחיב ובנה בחצר שלו יכול העליון להרחיב על גביו.

השכנים שמרחיבים צריכים לשלם חצי מהרצפה יסודות ועמודים, כיון שהם נהנים מההוצאה שלו. וכתב החזו"א שהתשלום נשום לפי הערך שהוציא ולא לפי המחיר עכשיו. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל