לתרומות לחץ כאן

אוכל במזנון הקולנוע – כשרות

שאלה:

בתי קולנוע פתוחים בשבת ולכן אין להם תעודת כשרות. אני יודע שבתי קולנוע זה בעייה מבחינה הלכתית אבל לצורך העניין יש סרט ספציפי שאני רוצה לראות והוא די צנוע. ובכל מקרה, לא על זה השאלה. השאלה היא רק על עניין הכשרות. אם אין שם תעודת כשרות, האם מעיקר הדין מותר לאכול שם? ומה אם יראו לי כשרות על הפופקורן לדוגמה, האם זה מספיק מעיקר הדין כדי להתיר לאכול?
הבעייה חמורה עוד יותר כיוון שגם אסור להכניס אוכל מבחוץ.
אני גם מתוסכל, מדוע הרבנות הראשית נמנעת מלתת כשרות למקומות שפתוחים בשבת? האם זה חובה הלכתית או רק חומרה שלא לחזק עוברי עבירה. אם זה חומרה אז בוודאי שהנזק גדול מהתועלת כי זה לא מרתיע מספיק את מי שאוכל שם שסבור שהאוכל כשר ( שזה השאלה שלי האם ניתן לסמוך? ) מכשיל אנשים שהולכים לשם בכל זאת וכנראה אוכלים שם ולא מחליש כלל את כלכלת בית הקולנוע. זה גורם להמון אנשים דתיים להיכשל בחשש של אוכל לא כשר. אני אישית מתלבט מה לעשות וחשוב לי לדעת את עמדת ההלכה. האם ניתן לסבור שהאוכל שם כשר?

תשובה:

חלילה לאכול כשאין תעודת כשרות, הרי לא ניתן לדעת במה בדיוק משתמשים ומה דין הכלים ומי ומה הכין, בלי כשרות טובה לא אוכלים. מדוע הרבנות לא נותנים הכשר? כי זה חילול ה'! אגב כשמשתמשים בשבת בכלים להכנת פופקורן יש כאן בליעת אסיור [אמנם לאחרים מותר וכו' ואין כאן מום להאריך].

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ולא אוכן להמנע מלציין שליהודי ירא שמיים אין מה לחפש בבתי קולנוע! אין שם סרטים צנועים, היום אפילו בסרטים מצויירים למינהם יש מוטבים לא צנועים\אלימים וכד.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל