לתרומות לחץ כאן

הסכם ממון

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אני ובעלי יחד 4 שנים נשואים שנתיים פלוס 2 ילדים .
לפני שבעלי הציע לי נישואין הוא דרש ממני לחתום על הסכם ממון (אצל עו״ד) בעקבות דירה שרכש לפני הנישואין.
רציתי לדעת האם הסכם זה תקף לפי ההלכה לאחר הנישואין?
יש לציין שההסכם מעורר המון בעיות בשלום בית עד כדיי כך שאני שוקלת להתגרש מהסיבה שאיני מצליחה לסמוך על בעלי, והתחושה שאב ילדיי שם את ממונו לפני קשה לי לעיכול..
אודה לתשובתך🙏🏼

תשובה:

שלום וברכה

קראתי את שאלתך הכואבת, והתחושה שלי שמשהו עמוק יותר מבצבץ מבפנים… ההסכם ממון מקובל ונעשה פעמים רבות כאשר יש נכסים לאדם והוא רוצה להבטיח את עצמו, גם ידעת ממנו מראש, אני משוכנע בוודאות שההסכם ממון אינו עושה בעיות בשלום בית, אלא הפרשנות שאת נותנת לו או הקושי הכללי במערכת היחסים שלכם, שכנראה קיים. גם אדם שחותם הסכם ממון אין זה אומר שלא אכפת לו מבני משפחתו, הרי ברור מאליו שכאשר בעלך הציע לך נישואין הוא חפץ בך, והיתה ביניכם אהבה רבה מאוד, כשילדתם יחד ילדים הנושא הכספי הוא בשוליים, העול בגידול המשותף והייעוד הוא עצום, והוא נכנס בשמחה לכל זה, כך שבני משפחתו מעל הכל. ואם את לא מרגישה כך עד שאת מעלה על דל שפתייך אפשרות של גירושין, אזי את לא שמה את האצבע על הנקודה הנכונה, וכדי כן להבין היטב מה קורה ביניכם וכיצד ניתן לשפר את הזוגיות וכדי לתת לכם ולילדים את מה שטוב ויפה ואתם צריכים, אני מציע שתפנו בדחיפות לייעוץ נישואין מקצועי תורני. הבית הוא מעל הכל, ואסור להזניח, מגיע לילדים שלכם שתשקיעו בחיי הנישואין!

בשורות טובות.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה רבה על תשובתך אך לא קיבלתי תשובה בנוגע להלכה ..
    והנושא לא כלכך בשוליים למרות הילדים ..
    לכל אחד מאיתנו חשבון נפרד והוא לא מוכן לאחד חשבונות זה קשה לגדל ילדים כשיש חשבונות וחישובים כספיים בין בני זוג (מה ששלו שלו ושלי שלי) אין שותפות גם במה שאינו כלול בהסכם… הוא רכושני למה ששלו ואינו מסוגל לחלוק .
    אני מסכימה שאדם שעושה הסכם ממון אין זה אומר שלא אכפת לו מבני משפחתו אבל זה הופך בעייתי כשהממון חשוב לו יותר מהמשפחה ..

  2. אוקיי, אז הנה כבר הצפת בעיה מסויימת שאינה קשורה להסכם ממון, "אין שותפות גם במה שאינו כלול בהסכם", אז זה התקפות של ההסכם אינו הנושא שלנו, אלא מדובר בדבר רחב יותר שכדאי לפנות עליו לייעוץ, אולי יש לו קושי רגשי בנוגע לכסף, אולי אינו מבין את המשמעות של אחריות בבית, בכל זה יש לטפל, תוך הבנה שהדבר הכי חשוב לכם כרגע הוא הזוגיות! ואותה יש לבנות. ואכן קשה לבנות כאשר החשבונות חלוקים ןמי קונה את האוכל? אינני מבין כיצד מתנהלים חיים משותפים כך, כל זה יש ללמוד יחד, תדרשי ממנו בעדינות אך בנחרצות תוך אמירה שהחיים יחד מאוד חשובים לך ואת אהבת אתו מאוד, לפנות לייעוץ ולא להמשיך כך. בשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל