לתרומות מתנות לאביונים לחץ כאן

סגירת "חלון" ביני לשכן

שאלה:

שלום, אני ב"ה קונה דירה חדשה. מה שהקבלן עשה זה מהיציאה מהמטבח לגינה יש כעין פיר של כמטר וחצי. הפיר מכוסה בברזל כעין מה שיש לפעמים על מדרכות שיש שם חורים שמכסים בברזל. הפיר אמור להיות כעין חלון אנגלי למרפסת שירות של השכן.

אמרתי לקבלן שזה הזוי, והוא אמר לי שבאמת הרבה שכנים סגרו לגמרי בבטון את החור הזה ויש הבנה בין השכנים כי סו"ס אלה שלמעלה וודאי לא מעונינים בזה, וגם אלה שלמטה בגלל שזו רק מרפסת שירות הם מעדיפים שהחור יהיה סתום ותהיה יותר פרטיות.

אני אמרתי לו שזה לא מספיק לי כי אני מפחד שיום אחד השכן יגיד לי שהוא קנה דירה עם פיר פתוח לגמרי (הוא כבר גר שם) או שימכור את הדירה למישהו אחר ושאותו בן אדם יגיד לי שהדירה במקור אמורה להיות עם פיר פתוח לגמרי, או תרחישים מעין אלה.

אז הגענו להסכמה שהשכן מתחת יחתום לי שהוא מאשר לי לסגור חצי מהפיר. שאלתי כעת היא האם ע"י חתימה זו באמת יש לי חזקה על הסתימה והוא לא יוכל להגיע אלי בטענות בעתיד, או שאם הוא ימכור למישהו אחר את הדירה אז אני אוכל להראות לאותו דייר שכשקניתי את הדירה בעל הבית חתם על ההסכם הנ"ל ויש לי חזקה?

האם יש הבדלים בענין הזה בין חוקי המדינה להלכה? אני לא חושב שמישהו באמת יעשה זאת, כי סך הכל אף אחד לא מעונין בפיר הזה ועצם זה שהקבלן עשה אותו זה הזוי, אבל בכל זאת אני שואל כדי להיות רגוע.

תשובה:

שלום וברכה,

אם יש לך חוזה חתום מהשכן שהסכים לסתום את החלון, לא יהיה ניתן לפתוח את החלון כלל, ואתה מוחזק בסתימת החלון. וכדאי שאכן תעשה את החתימה כדי לסלק כל ערעור בעתיד.

בהצלחה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. תודה וסליחה על התגובה המאוחרת, שאלתי היא שנוסח המכתב עליו חתם לא כתוב להדיא שהוא מוותר על כל זכות עתידית, אלא כתב ש
    "מתוך רצון טוב הוא מסכים לסגור את החלון ומקווה להדדיות ושכנות טובה בהמשך".

    האם לפי הנוסח הנ"ל ברור שהוא מוותר על כל זכויות בעתיד ואכן יש לי חזקה?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל