לתרומות לחץ כאן

חסכנות מול קמצנות – לקנות רכב או לא?

שאלה:

שלום וברכה,
לעניות דעתי אין צורך כלל ברישיון ובמכונית לנו…
אני בכל מקרה כמעט עושה את ל הדברים הקשים שמחמתם לכאורה צריך אוטו.
האשה משגעת לרישיון ואני לא רוצה. פשוט להרים ידיים בכדי לא להחסיר את זה ממנה למרות שזה ודאי ישנה את הרוגע הנפשי שלנו (במקום נוחות יתר, הוצאות יתר ורדיפה להשיג כסף)

תשובה:

שלום וברכה

אני לא יודע ומכיר את המצב הכלכלי שלכם, ובהחלט חשוב לדעת שאין להוציא יותר ממה שמכניסים זו משוואה מאוד פשוטה, הטור של ההוצאות מול ההכנסות חייב להיות מאוזן. אבל אם יש לכם אפשרות, ניתן להבין את אשתך, היום רשיון נהיגה ואפילו רכב פשוט וזול זה לא מותרות, אבל שוב, רק אם יש את היכולת. באופן כללי, שוב אני לא מכיר אתכם, אבל חשוב בבית לדעת מצד אחד לחסוך ולחשב ומצד שני לתת יד פתוחה והרגשה נעימה של שפע, זה צורך בסיסי בנפש. פזרנות וקמצנות הן מידות גרועות, חסכנות וחישוב הן מידות נכונות. לכן תחושת השפע עד כמה שניתן באופן מחושב היא חיונית לנפש.

בהצלחה רבה ושיהיה תמיד רק שפע!

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. השאלה אם אברך צריך בשביל ה'שפע' הזה של רכב, להשתדל יותר, ויכול להיות שזה לא יקח לו מהכולל אבל הרבה מהכוחות כדי להשיג את הכסף שיהיה איך לכסות את הרכב.

  2. אני בכוונה מתחמק מלהשיב כיון שזה נושא שנדון בינך לאשתך, ואני לא מכיר את המצב הכספי שלכם, ברור שלא עובדים בשביל להשיג רכב… אם אין לכם ברווח בשביל רווח בשביל השוטף הקיים – לא קונים. וחשוב לדעת, בקניית רכב לוקחים בחשבון לא רק דלק וביטוח אלא גם תקלות בלתי צפויות וירידת ערך וכדומה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל