לתרומות לחץ כאן

סעודת מצוה לבר מצוה

שאלה:

בני בע"ה יהיה בר מצוה בעוד כחודש וחצי. הבן שלי וגם בעלי לא רוצים לעשות סעודה גדולה אלא משהו קטן ומשפחתי. השאלה האם יוצאים ידי חובת סעודת מצוה בלי מנין או שחייבים מנין אנשים כדי שזה יחשב סעודת מצוה?

שאלה נוספת- יום בר המצוה הוא ביום שלישי. אם ביום חמישי יעלה לתורה זה יכול להיות במקום עליה לתורה בשבת? והאם אפשר באותו יום לעשות סעודה או שזה כבר לא ייחשב סעודת מצווה?

תודה רבה על כל התשובות, מתחזקת הרבה בזכותכם וקוראת הרבה את דבריכם החכמים והנעימים.

תשובה:

שלום וברכה

אין חובה לעשות סעודת בר מצוה בכלל, ובודאי אין חובה שיהיה מנין גברים, אלא שכמו כל שמחה של מצוה לכתחילה יש לעשות עם מנין כדי לקיים את ההודיה לה' בפני ציבור רבים. אך כמובן הנקודה הכי חושבה היא שלילד יהיה טוב ושמח כפי שהוא רוצה, היום הזה צריך להיות מוקדש אצלו להבנה ולהפנמה מה זה להיות מלגיונו של מלך, מה זו קבלת מצוות אמיתית, מה זה אחריות ונשיאה בעול, ומה זה להיות חוליה מאותה שרשרת הדורות של יהודים שמסרו נפשם בכל מצב על שמירת התורה והמצוות. לכן החגיגה אינה הנושא המשמעותי וזה יש לחגוג כפי שיעשה לו טוב, עיקר החשיבה זה איך להכין אותו רוחנית לקראת היום הגדול הזה שהוא בעצם היום הגדול בחייו.

כך גם אין חובה לעלות לתורה, והוא בהחלט יוכל לעשות זאת ביום חמישי יומים לאחר שיכנס בעול מצוות. את הסעודה כדאי לעשות ביום בו הוא נעשה בר מצוה ולא לדחות, אבל אם זה לא מסתדר זה אפשרי, ובלבד שיגידו דברי תורה בסעודה וכך היא תהיה סעודת מצוה גם כשאינה ביום המדוייק.

רוב נחת ושמחה ושבת שלום. 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל