שלום: האם מותר לקצץ מעט ולסדר את הזקן בערב שבת בחול המועד או בערב שבת בספירת העומר?
תשובה:
אסור בהחלט, זה ממש איסור התספורת שהובא בפוסקים…
חג שמח.
רבני בית הוראה
הצטרף לדיון
8 תגובות
קודם כל יש הבדל בין איסור גילוח או תספורת בחוה"מ שהובא בשו"ע סימן תקלא שהוא מדינא דגמרא לבין איסור תספורת בימי ספירת העומר שהובא בשו"ע בסימן תצג שאין לו עיקר בש"ס ואינו רק מנהג ובטור שם כתב שיש מקומות שנהגו שלא להסתפר ויש שנהגו להסתפר ומנהג תימן להתגלח בכל ערב שבת.
אמת,אלא שאולי אפשר לציין ,-אם זה יכול לעזור,-שאת השפם אפשר לקצר לפי שפסק במ"ב בהל' חול המועד.
אינני מבין למה יחתרו דבריך, למעשה אסור.
כאשר הוא מפריע לאכילה.
במ"ב פסק במפורש שגם אם לא מפריע לאכילה.
תציין מקור כי כרגע לא מצאתי
בסי' תקלא במ"ב ס"ק כא'.-ועי' במחצה"ש ס"ק יב' שמבאר את החלוק בין חול המועד לבין בין המיצרים.ומצד ספירת העומר ישנו צד להבין, שהמועד אמנם בכלל חשבון הלג' יום,אבל בכוחו לדחות את מנהג האבילות בזה, וכמו שנוהגים במוזיקה בחול המועד גם אלו שנוהגים רק עד לג' בעומר.
בחול המועד זה נושא אחד וספירת העומר נושא שני, ומה הדין בחול המועד פסח, צ"ע, ואינו דומה למוזיקה שהיא חלק משמחת החג.
קודם כל יש הבדל בין איסור גילוח או תספורת בחוה"מ שהובא בשו"ע סימן תקלא שהוא מדינא דגמרא לבין איסור תספורת בימי ספירת העומר שהובא בשו"ע בסימן תצג שאין לו עיקר בש"ס ואינו רק מנהג ובטור שם כתב שיש מקומות שנהגו שלא להסתפר ויש שנהגו להסתפר ומנהג תימן להתגלח בכל ערב שבת.
אמת,אלא שאולי אפשר לציין ,-אם זה יכול לעזור,-שאת השפם אפשר לקצר לפי שפסק במ"ב בהל' חול המועד.
אינני מבין למה יחתרו דבריך, למעשה אסור.
כאשר הוא מפריע לאכילה.
במ"ב פסק במפורש שגם אם לא מפריע לאכילה.
תציין מקור כי כרגע לא מצאתי
בסי' תקלא במ"ב ס"ק כא'.-ועי' במחצה"ש ס"ק יב' שמבאר את החלוק בין חול המועד לבין בין המיצרים.ומצד ספירת העומר ישנו צד להבין, שהמועד אמנם בכלל חשבון הלג' יום,אבל בכוחו לדחות את מנהג האבילות בזה, וכמו שנוהגים במוזיקה בחול המועד גם אלו שנוהגים רק עד לג' בעומר.
בחול המועד זה נושא אחד וספירת העומר נושא שני, ומה הדין בחול המועד פסח, צ"ע, ואינו דומה למוזיקה שהיא חלק משמחת החג.
השאר תגובה