לתרומות לחץ כאן

ממונות

שאלה:

שלום וברכה לרב,
עבדתי בחברת כוח אדם ,
ביטוח לאומי חייב לתת לקשישים כמות מסוימת של שעות , אז הוא לוקח חברות כוח אדם שמעסיקות אנשים וגוזרות קופון , נגיד מקבלות מביטוח לאומי כסף עבור 6 שעות שבועיות לאותו קשיש, ומשלמות לעובד שלהם פחות בשכר השעתי ממה שהם מקבלים ואז יש רווח, עבדתי בחברה כזאת והייתי אמור להיות עם הקשיש 5 שעות שבועיות שבפועל לא הייתי איתו אלא רק שעתיים או 3 בשבוע, ודו"ח בו רשמנו את השעות אני והקשיש נאבד, החברה בכלל לא התייחסה לזה שלא הועבר לה דיווח של השעות עבודה, ושילמה לי לפי מחיר מסוים כנראה לפי ה5 שעות סה"כ שהייתי אמור לתת לקשיש, מה שיוצר בפועל מצב בו ביטוח לאומי משלם את הכסף עבור 5 שעות, החברה גובה 5 שעות מביטוח לאומי , ומדווחת שהקשיש קיבל, למרות שבפועל הקשיש לא קיבל את כמות השעות הנצרכת.

עכשיו אני קיבלתי משכורת, לא יודע לפי מה חושבה המשכורת, אני לא מצליח לקבל תשובות כמו שצריך מהחברה , אני חושב שכדי שהם לא יפסידו כסף בזה שהם יגבו פחות מביטוח לאומי, ויישאר חוב לקשיש, אני חושב שהם דיווחו שהקשיש מקבל את מלוא השעות .

אשמח לדעת מה הפתרון בנושא
תודה וסליחה

תשובה:

שלום וברכה,

כאשר אתה עובד מול החברת כוח אדם אתה יכול לסמוך על מה שקיבלת. לגבי עצם השאלה, שמעתי מכמה אנשים שעובדים עם קשישים שאם מקציבים לעובד 5 שעות עם קשיש והקשיש לא היה צריך את מלוא השעות העובד זכאי לכל השכר של 5 שעות. ורק אם אי העבודה הייתה בגלל סיבת העובד לא זכאי לשכר מלא. אבל אם מצידו היה מוכן לעבוד והקשיש לא הוצרך יכול העובד לקבל את מלוא השכר. ולכן במקרה שלך אם עבדת את מלוא השעות שהוצרך הקשיש נראה שמותר לך לקבל את מלוא השכר לפי התנאים שהם הקציבו.

בהצלחה.

מקורות:

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל