לתרומות לחץ כאן

Ocd ונדרים

שאלה:

שלום כבוד הרב,
אתה כבר מכיר את עניין ה ocd שלי שמתבטא בעיקר בנדרים .
רציתי לשאול האם כאשר אני מרגישה שאני אומרת משהו מרצון האם גם לדברים רצוניים לא להתייחס? הרי לפעמים יש לנו שליטה על מה אנחנו אומרים או עושים .
למשל, לאחרונה ה ocd החל לפגוע גם בספקות בעניין של טהרה . שאלתי שאלה על כתמים יועצת הלכה ואמרתי שאחכה לתשובה לוודא שאיני אסורה לבעלי .טרם קיבלתי תשובה. ככל שהימים עוברים אני מבינה שאין לי מה לחשוש מהספקות כי אני כבר מכירה את דיני כתמים ( ראיתי כתם על מצעים צבעונים שלא בטוח שהם ממני ובספק אם גם על האצבע לאחר שגירדתי במקום – לא ביצעתי בדיקה פנימית עם האצבע).וגם לאחר שראיתי את הכתם הסתכלתי על התחתונית ולא ראיתי שום כתם.
אני משתדלת מאוד לשמור על טהרת המשפחה מתוך אהבה ולא כפיתיות ואני חושבת שבאמת אין לי מה לחשוש . השאלה האם אני צריכה לחכות לתשובתה כי לדעתי תכתוב שאני מותרת.
אני מנסה להילחם ב ocd ונראה לי שאם פשוט לא אתייחס לספקות בעניין נדרים או טהרה רק כך זה יעבור .
סליחה ששולחת הרבה הודעות בנושא ותודה על כל המענה .

תשובה:

לא צריך לחשוש הכתם הזה הוא כלום, להבא אין לשאול את היועצת טהרה שלא עונה כמה ימים, אפשר לשאול כאן באתר. את לא מתייחסת לשום נדר, גם אם את בטוחה שאמרת אותו באופן רצוני לגמרי! זה באחריותי.

בהצלחה

הצטרף לדיון

3 תגובות

  1. לשואלת היקרה, יום יבוא והOCD יהיה מאחוריך, חלף כלא היה, לכל יסורים יש סוף, מניסיון של מישהו קרוב אלי שסבל מOCD חמור במספר תחומים והיום השם זיכה אותו והוא נקי נקי נקי מזה!
    תפילה חזקה להשם בהתמדה וזה יעלם

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל