לתרומות לחץ כאן

הרחבה בבית משותף שהקבלן ברח באמצע קומה רביעית

שאלה:

שכנים שהביאו קבלן שיעשה תוספות לכולם באמצע הבניה של הקומה הרביעית עזב הקבלן את הבניה , לטענתו משום שאחד השכנים לא שילם לו מה שמגיע לו , מה שניזק מזה זה בעל הדירה הקומה 4 שבאמצע הבניה עזב את הבניה , והקבלן לא מוכן, לבוא האם השכנים צריכין להשתתף עם השכן מקומה 4 שניזוק מאי גמר הבניה, שהרי לקחו אותו ביחד

תשובה:

שלום וברכה,

אם השתתפו לבנות ביחד וההוצאות יהיו שווים בין כולם, חייבים השכנים לשלם עבור השלמת הקומה הרביעית. אם חלוקת ההוצאות לכל שכן בפנ"ע, אין חובה לשכנים לשלם עבור השלמת קומה רביעית, ומזלו גרם.

בהצלחה.

מקורות:

בהרחבה של עמודה של בית משותף, כל שכן צריך לשלם עבור הקומה שלו, ומחשבים לכל שכן הוצאות של השתתפות ביסודות ועמודים. והקומה עליונה אמורה לשלם יותר בהוצאות העמודים, לעומת קומה ראשונה שלא צריכים להשתתף בעמודים. מאידך אם נמצא בקומה ראשונה סלע או קושי לחפור ההוצאות מוטלות רק על הקומה ראשונה. הרבה בתי דין ממליצים לשכנים שמרחיבים בהינף יד שהוצאות הבנייה יתחלקו בשווה בין כל השכנים, כדי למנוע מריבות וויכוחים. במקרים שהשכנים החליטו שכולם בונים ביחד וחולקים בתשלום בשווה [כ"א משלם לפי מ"ר ולא לפי גובה הקומה וכדו'] הרי הם שותפים, ואם הקבלן ברח באמצע קומה רביעים חייבים כולם להשתתף בהשלמת הבנייה. אולם אם כל שכן מחשב את ההוצאות שלו ואת הגובה שלו, אין בכך שותפות וכל שכן אחראי על עצמו, ובעל הקומה רביעית צריך להשלים את הבנייה בעצמו.

הצטרף לדיון

תגובה 1

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל