לתרומות לחץ כאן

למה התורה נותנת קיום לרוע?

שאלה:

שלום הרב
רשום במקורות שהתורה נותנת חיות לכל העולם ובלי התורה הכל יתבטל.
רציתי לדעת למה התורה נותנת חיות לרוע כמו איראן ורוצחים ופושעים? אם התורה נותנת חיות, שתתן רק לטובים וממילא כל הרוע יתפוגג כי אין מה שיקיים אותו?

תשובה:

שלום וברכה

למעשה אינני יודע למה את שואלת על התורה דוקא, הרי ברור שה' ברא את כל העולם, ולא רק ברא אותו, אלא גם מהווה אותו ומקיים אותו בכל רגע, אז למה הוא נותן חיות לרוע, למה הוא נותן קיום למחלות, לעוני לפשע וכו'… התשובה פשוטה, בורא עולם בורא לנו עולם מאוזן לגמרי שיתן אפםשרות בחירה בין טוב לרע, עולם שיכסה על מציאותו ולא יגלה אותו באופםן ברור כדי שמי שיבחר לחטוא יוכל לעשות זאת, והוא ברא בו גם כלים לשכר ולעונש חלילה, הכל נעשה כדי להביא אותנו לתכלית הטובה של תיקון המעשים לקראת הגאולה העתידה, אז כפי שאנחנו אומרים בתפילת ראש השנה "כל הרשעה כולה כעשן תכלה"!

שנזכה בקרוב.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. אני מתכוונת לשאול, כשאני מקיימת את התורה אני נותנת כח לרוע וזה לא נשמע לי הגיוני שייקחו את הדברים הטובים שלי וינצלו את זה לעשות דברים רעים? זה נשמע לא פיר (לא שחלילה באמת זה לא פיר, אני שואלת כדי להבין)

  2. להיפך, התורה שאנחנו מקיימים ולומדים היא משליטה את הטוב על הרע, הקיום של הרוע הוא ברצונו יתברך. העבודה שלנו להיפך, מבטלת את כוח הרע.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל