לתרומות לחץ כאן

תשובה על עבירה

שאלה:

שלום.סליחה על שאלה מלוכלכת.
במשך הרבה שנים הייתי בא לחבר שלי להתארח. וביום אחד (לפני 8 שנים) הייתי מסתול ונגעתי עם היד במקום לא צנוע מקדימה בבת שלו הילדה בת 8 (היום היא בת 16). רק נגעתי ולא הכנסתי. והרגשתי שהיא פוחדת. מיד התנצלתי וכעבור שבוע לא יכלתי כבר לבוא לבית שלהם מרוב בושה שהרגשתי. וניתקתי איתם קשר לזמן רב (כך המליץ לי רב אחד גדול כשה שאלתי אותו ממספר חסוי), לא יכולתי לשתוק ולפני 5 שנים ואמרתי כל זה לאבא שלה שהוא חבר שלי . הוא היה מקווה שאולי היא לא שמה לב לזה אבל לפני כשנתיים היא סיפרה לו את כל זה בדמעות… (וביקשה מאבא לא להיות איתי בקשר. אנחנו נקשר אבל היא לא יודעת)
אני מאוד רוצה לבקש ממנה סליחה. קשה לי עם זה. אני עבדתי על עצמי הרבה במשך שנים האלה. ואפילו לא נותן לשום דבר דומה לזה להיות אפילו במחשבה שלי. התפללתי שה' יסלח לי. אבל ידוע שבין אדם לחברו זה לא עוזר. לא יודע איך אפשר לבקש סליחה ממנה. מה אני עושה? אני רוצה שהיא תסלח לי. ואני רוצה שהיא תדע שאני מעוד מעוד מתחרת. בכיתי הרבה גם לבד וגם לפני אבא שלה . אבל היא לא יודעת מזה.
איך נכון לבקש סליחה במקרה כזה. תעזרו לי. תודה

תשובה:

אין דרך שתבקש ממנה סליחה, היא לא תרצה לראות אותך והאיזכור רק יצער אותה מאוד, אם היא תשוחח עם אביה על כך או הוא יזכיר לה את זה בעדינות, הוא יוכל לומר לה שאתה מאוד מצטער ומבקש סליחה. אבל אין להזכיר לה את זה.

שבת שלום ובשורות טובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל