לתרומות לחץ כאן

דיני קידוש במקום סעודה והלכות בישול בכלי שני

שאלה:

1)יש נוהגים כשחוזרים מבית הכנסת בשבת לאחר תפילת שחרית בפרט כשהתפילה מסתיימת מוקדם לערוך קידושא רבה רק על מזונות ולאחר כחצי שעה או שעה אוכלים את סעודת השבת , בין לבין יושבים כמובן באותו חדר בני המשפחה ומדברים ביניהם על דא ועל הא או קוראים בעתוני או עלוני השבת, השאלה היא אם צריך אח"כ לחזור ולקדש כיון שהיה כאן לכאורה היסח הדעת או השתהות ממושכת אע"פ שבשעת הקידוש הכונה היתה לצאת ידי חובת קידוש במקום סעודה ודי היה באכילת כזית מזונות אלא שרוצים לעשות אח"כ קידוש בסעודת שבת עצמה. 2) בדין כלי שני, הנוהגים להקל (בקלי בישול) בכלי שני כגון להכין קפה ותחילה מערים מים חמים מהמיחם (כלי ראשון) ואח"כ שמים את הקפה והסוכר ומערבבים ושותים את הקפה, השאלה היא, אם מותר כדי שהקפה יהיה חם יותר לערות תחילה את המים החמים לתוך כוס ריקה וממתינים כדקה כדי שהכוס תהיה חמה ואח"כ שופכים את המים ואז מכינים קפה כנ"ל, האם באופן הזה הכוס נחשבת עדיין לכלי שני.
בברכה

תשובה:

שלום וברכה

1. אין צורך לעשות שוב קידוש, יצאו ידי חובה בקידוש הראשון שהיה עם מזונות. אם רוצים לקדש שוב, זה אפשרי כיון שכבר הסיחו דעת מהשתייה ובירכו כבר ברכת על הגפן. ולרווחא דמלתא יצא תחת כיפת השמים כמה דקות.

2. זה עדיין נחשב כלי שני. אף שלדעת התוס' הרעיון של כלי שני הוא שהדפנות מצננות לא חילקו בזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל