עמידה בברכה שיוצא בה שומע כעונה

שאלה:

הביאור הלכה כתב,סימן תפט,שץ",המוציא את הציבור,בספירת העומר,יכול הציבור לשבת ואינו חייב לעמוד,מאי שנא מחזרת השץ,ומקרא מגילה שצריכים לעמוד,אם אפשר נא מקורות בתשובה תודה וברכה.

תשובה:

שלום וברכה

לענין חזרת הש"ץ ראיתי מביאים בשם הגר"ד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון, שדין עמידה בברכה ובספירת העומר הוא דין באופן עשיית הברכה, ובזה הכלל שבשומע כעונה מתקיימים לא רק עצם שמיעת הברכה אלא גם כל תנאיה ודי בכך שהמברך עומד, אבל בחזרת הש"ץ – בתפילה העמידה אינה דין באמירת הברכה והתפילה, אלא דין בגברא שיהיה כעומד לפני המלך, ולענין זה לא יועיל שומע כעונה.

לגבי שאלתך ממקרא מגילה ראיתי שעמד על כך ידידי הרב אליקום דבורקס שליט"א בספרו בשבילי המנהג חלק ב, ולא מצא לכך יישוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל