שאלה:
הביאור הלכה כתב,סימן תפט,שץ",המוציא את הציבור,בספירת העומר,יכול הציבור לשבת ואינו חייב לעמוד,מאי שנא מחזרת השץ,ומקרא מגילה שצריכים לעמוד,אם אפשר נא מקורות בתשובה תודה וברכה.
תשובה:
שלום וברכה
לענין חזרת הש"ץ ראיתי מביאים בשם הגר"ד כהן שליט"א ראש ישיבת חברון, שדין עמידה בברכה ובספירת העומר הוא דין באופן עשיית הברכה, ובזה הכלל שבשומע כעונה מתקיימים לא רק עצם שמיעת הברכה אלא גם כל תנאיה ודי בכך שהמברך עומד, אבל בחזרת הש"ץ – בתפילה העמידה אינה דין באמירת הברכה והתפילה, אלא דין בגברא שיהיה כעומד לפני המלך, ולענין זה לא יועיל שומע כעונה.
לגבי שאלתך ממקרא מגילה ראיתי שעמד על כך ידידי הרב אליקום דבורקס שליט"א בספרו בשבילי המנהג חלק ב, ולא מצא לכך יישוב.