שאלה:
שלום וברכה,
ידוע לי סימן קצו א, ב, … שהלכה למעשה אפילו בשינוי צורה של המאכל אינו מברך, כמבואר במ"ב שם. ובשער הציון.
והשאלה מה הדין אם אדם גנב כסף, ובכסף הזה קנה אוכל, האם יכול לברך על האוכל הזה או שנאמר בוצע ברך נאץ השם…?
(זכור לי שיש שיטה שאומרת שבשינוי כזה מברך מפני שהוא חייב כסף ואין זה נצמד למה שעשה בכסף, היכן המקור הזה, ומה הלכה למעשה כיום בפוסקים?
תודה רבה.
תשובה:
אכן, בקונטרס מים חיים שבסוף דברי חיים אויערבך ח"א סי' נ כתב דדבר פשוט הוא שאם גזל מעות וקנה בהן לולב יוצא ידי חובה ואין כאן מצוה הבאה בעבירה ומברך עליו, וכל שכן שהוא כך לגבי ברכות הנהנין.
תודה, האם יש מקורות נוספים יותר קדומים לכך?
זה מה שמצאתי כרגע, הסברא היא פשוטה אבל כיון שביקשת מקורות יצאת לחיפושים…
השאר תגובה