לתרומות לחץ כאן

רישום כניסה לחדר אוכל בחול המועד

שאלה:

שלום. האם יש בעיה להגיד למלצר שאינו יהודי העומד בפתח חדר אוכל במלון את מספר החדר שלך, והוא מסמן קו על השם שלך הנמצא ברשימת האורחים שבידיו. לאחר בירור סיבת הסימון היא לברר מי נכנס כדי למנוע כניסה של אנשים זרים, וכן לתת למטבח דיווח כמה אורחים עדיין לא הגיעו לפי הרישום.כדי לתכנן את מלאי המזון במזנון.

תשובה:

אם כוונתך לחול המועד – מותר לעשות כך בחול המועד, כיון שזה צורך המועד וכתיבה שהיא מעשה הדיוט. בשבת ויום טוב אסור, ואני לא מאמין שמקום שיש בו כשרות מהודרת עושה דבר כזה.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. הכוונה לשבת. ברצוני לברר מה מקור לאיסור? הרי אין בדבר איסור מחיקה מדאוריתא משום שזה לא ע"מ לכתוב וכן אין בדבר כלל מחיקה כיוון שזה רק סימון שנעשה ע"י גוי ולאורח אין כלל הנאה מהדבר, וברוב המקרים אין גם לבית המלון הנאה בדבר אלא רק הקפדה שלא יכנסו זרים. הסימון הוא ע"י קו שנמתח על הכתוב

  2. לא הבנתי למה כתבת שאין מחיקה, אמנם לא דאורייתא אבל דרבנן, ולמה אין הנאה? הרי בלי זה אין רשות להכנס, למלון יכול להיות נושא של אמירה לגוי. האפשרות להתיר זה אם אומרים לו שהוא חייב לעקוב, יכול לעשות גם עם סיכות משרד, וזה שהוא בוחר למחוק לנוחותו האישית זה כבר לא בעיה של הישראל.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל