לתרומות לחץ כאן

אמת ושקר

שאלה:

לפני קבלתי לתיכון לפני מספר שנים במהלך הראיון הוגש דף ובו שאלות על הילדה . בין השאלות הייתה שאלה האם יש לי פלאפון לא כשר -עניתי שלא ושיש לי פלאפון כשר בלבד ,דבר שהיה שקר באותו זמן , היה לי פלאפון מוגן שבתנאי הקבלה למקום היה אסור לגמרי .
עכשיו ,כשעברתי את התיכון ואני כמעט גומרת ,נזכרתי במקרה ועולה בי השאלה האם אני צריכה להתנצל בפני הרב על העניין או לא . (אציין שכבר כיום יש לי פלאפון כשר לגמרי ) .
תודה רבה .

תשובה:

שלום וברכה אמת ושקר הוא דבר יחסי, במקרה שלך השקר הוא כלפי בורא עולם ולא כלפי הרב, ולכן התשובה צריכה להיות כלפי הבורא ולא כלפי הרב. במקרה שלך אכן חזרת בתשובה והחלפת את המכשיר למכשיר כשר כפי שהתחייבתי, והתשובה על השקר צריך להיות כלפי הבורא ולא כלפי הרב. אין שום טעם לעורר נושא ישן שכבר עברת אותו ואת אחרי. כלפי הבורא כל מי שחזר בתשובה התוודה ובפרט שעבר יום כיפור הכל נמחק ונגמר, ואת אמורה לפתוח דף חדש, ורק להתחזק ביותר בנושא שנכשלת, אך לא לדוש בנושא זה, והוא לא אמור לשבת על המצפון, ולהיפך חשוב להחדיר לעצמך שהבורא אוהב אותך וסייע לך להתקדם, ואת עזבת ושינת כיון, ואת אהובה ורצויה לפני הבורא, ובמקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים עומדים. רבינו יונה מסביר את הדברים כיון שבעלי תשובה יש להם תמיד קושי בדבר, והם צריכים להתחזק יותר בנושא, ולכן הנסיון שלהם גדול יותר והשכר גדול בהתאם. שיהיה כל טוב והרבה הצלחה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל