לאחר ביקור בבית השימוש יש צורך לרחוץ ידיים בסבון לשם הניקיון וכמובן גם לנטול ידיים, האם משנה הסדר של שני הדברים?
לאחר ביקור בבית השימוש יש צורך לרחוץ ידיים בסבון לשם הניקיון וכמובן גם לנטול ידיים, האם משנה הסדר של שני הדברים?
שאלות שנצפות עכשיו:
מאמרים אחרונים
מדריכים הלכתיים
מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?
מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל
כשאין נטלן אפשר ליטול מהברז?
המגן אברהם בתחילת סי' ז מביא מחלוקת אם לאחר שירותים יש חובה בנטילה מכלי, בספר היכל הקודש מחמיר בזה אך בשעת הצורך כשאין כלי אפשר לסמוך על המקילים.
הנידון במגן אברהם הוא על נטילה ג"פ כמו בקם מהמיטה.
ומנהג העולם כמשמעות מסקנת המ"ב (סימן ד ס"ק לט) שאין להחמיר בזה.
ועיין באליה רבה סימן ד ס"ק יב דמשמע שאף לדעת ההיכל הקודש שצריך ג"פ, מ"מ כלי אין צריך.
ולכאו' אין מקור ברור למה שנוהגים הרבה להחמיר ליטול בכלי לאחר יציאה מבית הכסא.
האליה רבה לא אומר זאת בדעת היכל הקודש אלא בשם מקורות אחרים, ההיכל הקודש נוקט בסתמא לערות עליהם ג"פ. אינני יודע.
השאר תגובה