לתרומות לחץ כאן

ש"ץ שמזדרז בתפילה נגד כללי בית הכנסת

שאלה:

אצלנו בבית כנסת יש כל בוקר מנין של תפילת שחרית בהשתתפות כ-5 מנינים כ"י. ועל העמוד (בצד ה'שיויתי') מודבק דף עם זמנים של מהלך תפילת שחרית, ב=7:05 – הודו, ב-7:16 ברכו, ב-7:24 שמו"ע, ומחזרת הש"ץ, שיעשה כל ש"ץ כראות עיניו. בחודש האחרון מגיע לפעמים אבל על אימו בשנה, והוא לא מתחשב בזמנים, וטענתו כי צריך להתפלל לקב"ה ולא לדף… ויש לו מדת הזריזות, והוא עושה ברכו ב7:13 ושמו"ע ב-7:19. וכשחלק מהמתפללים צועק עליו, שבגללו הם לא מתפללים במנין כי גם אם הם מתחילים להתפלל קודם, אבל כדי שזה ייחשב מנין, צריכים 10 יהודים להתחיל שמו"ע בלחש ביחד, והוא טוען שמספיק אם יש 6. האם זה נכון ומה המקורות.

תשובה:

שלום וברכה

הוא טועה טעות מוחלטת, ואם הוא חושב שבכך הוא גורם עילוי נשמה לאמו, חשוב מאוד לומר לו שהדבר גורם לה צער רב בלי ספק, שהוא חומס באטימותו מאנשים את היכולת להתפלל לה' אלוקיהם כפי שצריך [גם הזמנים שקבעו הגבאים שלכם מהירים קצת, אבל להזדרז כנגד מה שהציבור קבע ורוצה, זה פשוט שוד לאור יום…]. אין לזה כל קשר לשאלה שהצגת אם מספיק ששה אנשים או צריך עשרה [הכרעת המשנה ברורה אגב בסי' צ סעי' ט שצריך עשרה אנשים המתחילים יחד, ואין לנהוג כנגד הוראת המשנה ברורה], גם אם ארבעים איש היו איתו ורק עשרה אנשים היו מאחרים, אין רשות לאף אדם להקדים מהזמנים שנקבעו וזה גזל הציבור ממש! מה גם שלהגיע בפחות מרבע שעה מהודו לשמונה עשרה זו לא תפילה אלא חילול ה' אחד גדול וכתינוק הבורח מבית הספר.

נא להדפיס תשובה זו ולהגיש בפני אותו חזן [אינני כותב שליח ציבור, כיון שלא נעשה שליח ציבור מעולם, חז"ל אמרו "לתיקוני שדרתיך ולא לעיוותי"].

בשורות טובות ושבוע טוב.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל