לתרומות לחץ כאן

מכירת חמץ בי"ג האם ניתן להשתמש בחמץ המכור עד י"ד בסוף זמן אכילת חמץ

שאלה:

שלום. יש אצלנו חומוסיה שמקבלת הכשר טוב למהדרין ובני תורה מכל החוגים אוכלים שם. א.האם ניתן/ ראוי לבצע מכירת חמץ מהודרת בי"ג, אצל הגר"נ קרליץ ואח"כ( בהסכמת הגוי…) בליל י"ד החומוסיה תעבוד ותמכור כל הלילה.(אחרת זה הפסד מרובה ממשי לבעל העסק) או לעשות לעסק מכירת חמץ רגילה ברבנות שמבוצעת כרגיל ביום י"ד. יש לציין שקשה לדעת כמה קונים יבואו בליל י"ד, ומימלא מוזמנת כמות גדולה של פיתות וכו. שאם תגמר זה בסדר ואם לא היא "נכנסת" למכירת חמץ. ב. האם בבתים פרטיים הדין יהיה שונה? בתודה מראש על תשובתכם המהירה והמנומקת כרגיל.

תשובה:

לא הבנתי את השאלה. למה לא לבצע מכירה אצל רבי ניסים קרליץ ביום י"ד? לא צריך לבוא למקום ביום י"ד, אתה יכול לעשות את השליחות יומים קודם והם יבצעו את המכירה ביום י"ד. לא טוב למכור ביום י"ג ולהמשיך למכור חמץ אחרי זמן המכירה זה חוכא ואיטלולא.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. ברור שלא צריך לבוא לבני ברק ביום י"ד. רק שבמקומנו, עושים מכירת חמץ של הגר"נ קרליץ רק מכירת י"ג. שאלתי היתה, האם בכל אופן להעדיף את המכירה המהודרת(כולל הסעיף שהמכירה תופסת לפי חוקי המדינה ועוד הידורים) של י"ג, מול מכירת חמץ רגילה של הרבנות ביום י"ד. כלומר מה המשקל ההלכתי הנכון והמהודר,בנתונים הללו?

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל