לתרומות לחץ כאן

לחניות שנאפו עם פיצפוצי שוקולד

שאלה:

שלום וברכה
האם בלחם גמור בעצם שאני שם בבצק גרגירי שוקולד או צימוקים בכמות מכובדת מספיק להיקרא פת הבאה בכיסנין.
בברכה
א.א.

תשובה:

שלום וברכה

לכאורה זה אכן פת הבאה בכיסנין, אלא שלא ברור מה יברך כפי שאסביר.

ראשית: גם אם נניח שמבחינת התבלינים והמי פירות זה לא מספיק מתוק, עדיין באופן זה שהשוקולד ניכר ונראה ניתן להחשיב זאת כפת הבאה בכיסנין מדין "ממולא".

הבעיה שיש כאן, הוא שצריך תמיד לדעת למה מיועד המאכל, במשנה ברורה בסו"ס קסח כותב דבר מחודש, שיכול להיות אותו מאכל עצמו, שבחתיכות קטנות ברכתו מזונות כי הוא מיועד לקינוח [כמו פיציות גבינה] ובחתיכות גדולות ברכתו המוציא כיון שהוא מיועד לשובע [בפיצה העשויה מבצק שאינו מתוק זו תהיה הברכה, וצ"ע למה במתוק יהיה שונה]. ולכן גם כאן אם בסופו של דבר מדובר בלחמניות המיועדות לאכילה לשובע ולא לקינוח כעוגה, מסתבר שהברכה היא המוציא, ויש להחמיר שלא לאוכלן אלא בתוך סעודת פת או בכמות של קביעות סעודה.

ערב טוב.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. וכמו שכתב הרב נראה שגם למ"א וכ"ש לט"ז בסו"ס קס"ח יש לזה דין פת הבאה בכיסנין לדעה שעשוי כעין כיס וממולא בדברים מתוקים הוא מזונות. ולכן מעיקר הדין ברכתה מזונות ואפשר לאכול אותה בנפרד וכמו שלא הצריך אותי מרן בסימן קס"ח ס"ז לאכול פת הבאה בכיסנין בתוך הסעודה. והמחמיר לאכול בתוך הסעודה או שיעור קביעות סעודה שאחרים רגילים לקבוע על זה תע"ב. בברכה, ויקטור בוחניק רחובות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל