לתרומות לחץ כאן

החזיר לכאורה את גרושתו ונישאה לאיש אחר לאחר מכן

שאלה:

לכבוד הרבנים הגאונים מזכי הרבים,

שלום וברכה,

ייצגתי לא מזמן אישה נשואה במשפט מול בעלה הקודם בעניין משמורת וחטיפת ילדים.

במהלך המשפט עוה"ד של הבעל הקודם חקר את האשה וביקש ממנה לאשר אם כן או לא בילו ביחד (היא ובעלה הקודם) עם ילדם בן ה-2 במלון באילת (בחדר אחד) לאחר מתן הגט ולפני הנישואים השניים.

היא אישרה את הדברים באולם המשפט אולם הוסיפה שלא קיימה כל יחסים אתו בעת שהותם במלון.

דומה שהיות ומסתבר ולא היו שני עדים כשרים למעשה הייחוד, אז לא היה צורך בגט מהבעל הקודם ולכן הנישואים השניים הם בתוקף ולא אמרתי עדיין מלה לא לאשה ולא לבעלה החדש, שכן לעניין קידושין דומני דלא אמרי' לא איברי סהדי אלא לשיקרא והרי שניהם (הבעל הקודם והאישה) מודים שהתייחדו, אלא להפך צריך עדים ומסתבר ואין עדים).

האם יש לנהוג אחרת?

תודה על תשובתכם

תשובה:

שלום רב,

אכן נכון. הסיכוי שהיא זקוקה לגט הוא כמעט שלא קיים. מלבד הסייגים שיש בהלכה זו, בבני זוג שאינם שומרי מצוות (שפחות שייך אצלם המושג אין אדם עושה בעילתו בעילת זנות) גם העובדה שלא היו שם עדי ייחוד (עדים כשרים על הייחוד) יש בזה כדי לקבוע שאינה זקוקה לגט, כפי שעולה מדברי השו"ע באבה"ע סי' קמט. זאת ועוד, העובדה שהיא הכחישה שקיימו יחסי אישות, יתכן שזו סיבה נוספת לפטור אותה מגט אפילו אם היו עדי ייחוד. ראה שם בבית שמואל ובמה שהביא מדברי השלטי גיבורים. ושם מדובר באופן שבעלה לא הודה שלא קיימו יחסי אישות, במדה שגם הבעל אומר כן, לכאורה יש לו נאמנות של מיגו שבידו לגרשה. לסיכום: ככל שנעמיק בסיטואציה שהיתה נראה שאין כל חשש לקידושין עם הגרוש.

 

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל