לתרומות לחץ כאן

שימוש בדיאפרגמה

שאלה:

שלום הרב. נולדה לנו ילדה רביעית ברצף לפני 45 יום אישתי רוצה הפסקה בקשתי היתר מרב קיבלתי בנתים לחצי שנה. מחר יש לה 7 נקיים והיא לא התחילה לקחת גלולות כי לא היה לא עוד מחזור.התיעצתי אם רב הוא המליץ לקחת נרות לפני התשמיש. אשתי ואני מפחדים לקחת סיכון של הריון מהרבה סיבות היא לא מוכנה בשום פניים כרגע לעוד ילד האם אפשר להשתמש שבועים בקונדום או לחכות למחזור לא התיעצתי אם רב לגבי קונדום כי התבישתי תודה שבוע טוב

תשובה:

שלום רב,

בקונדום אסור להשתמש.

ניתן לברר האם יש אפשרות רפואית להשתמש במצב הנוכחי בדיאפרגמה שמטרתו היא מניעת חדירת הזרע לרחם. יש נידון בפוסקים האם זה נחשב למוך קודם תשמיש שדנו עליו הפוסקים האם זה הותר או לא. והלכה למעשה לא מתירים את זה אלא אם כן מדובר במקום סכנה. אולם בספר רפואה מציאות והלכה שיצא לאחרונה ע"י ד"ר הרב מרדכי הלפרין הרחיב בנושא זה בעמודים 245-250 להוכיח שדעתו של הגרש"ז היתה להתיר את זה ואין זה כלל כמו מוך קודם תשמיש. יתרה מזו, אפילו אם זה היה נחשב למוך קודם תשמיש, בסיטואציה הנוכחית שיש סכנה לעיבור בהחלט יתכן שהדבר יהיה מותר בכל מקרה.

 

הצטרף לדיון

4 תגובות

  1. שלום וברכה. איך הרב התיר כ"כ בקלות דיאפגרמה? הרי מלשון השואל מבואר שאין בעיה כלל וכלל שתיקח גלולות רגילות, אלא שכעת עדיין לא הגיע המחזור, אז שיחכו זמן מועט יגיע המחזור תיקח גלולות, ואז תלך לטבול והכל יבוא על מקומו בשלום. בשביל זמן כ"כ מועט להתיר דיאפגרמה? ועוד לא לכתוב שההיתר מוגבל ומתי שתוכל לעבור לגלולות תעבור לגלולות? לא זכיתי להבין. דיאפגרמה מתירים אם מתירים רק באופן ששום אמצעי מניעה אחר המוסכם על כל הפוסקים לא אפשרי.

  2. אני מכבד את דעתך, אבל תקרא בספר שהפנתי אליו אודות השימוש בדיאפרגמה שאין הבדל בין אמצעי זה לאחרים. אני גם לא יודע כמה זמן הם יכולים להמתין בשביל המחזור ואז להמתין עוד שבועיים.

  3. אני יודע שכך הייתה דעתו של הגרש"ז זצ"ל. אבל הרבה חולקים. ולפי הידוע לי המקובל היום בבתי הוראה רבים לא להתיר דיאפגרמה, ואם כן אז רק כשאין ברירות אחרות ויש חשש מכשול. מה שכתבתם להתיר בשופי הוא חידוש גדול בשבילי.

  4. בהחלט יתכן. אבל שם בספר הוא גם מביא מהיכן נבע הענין הזה שיש מקומות שלא מתירים את זה בשופי. אני חושב שבסיטואציה הזו, שעליהם להמתין עוד כחודש אין בעיה שישתמשו בזה.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל