לתרומות לחץ כאן

הל' ריבית – תשלום מראש במקח ובשכירות

לכבוד הרב:
כשקונה חפץ ומשלם מראש אומרים "אסרו חז”ל לשלם מראש על חפץ כל שהוא, ולקבלו לאחר זמן, אף אם אינו מוזיל לו את המחיר עבור זה."
אבל בתשלום מראש על שכירות דירה או על שכירות פועל דנים רק אם מותר או אסור ומתי אפשר להוזיל במחיר כשמשלם מראשת
למה אין גם שם בעיה לשלם מראש אף אם אינו מוזיל לו את המחיר עבור זה.
לדוגמא אם לא קיים א' מההיתרים של יש לו או יצא השער וכו' האם בשכירות בתים אסור לשלם מראש לפני זמן הכניסה לדירה (כגון כשאינו מוכן עכשיו ליכנס) רק אם מוזיל לו בגלל התשלום מראש או גם כשמשלם אותו מחיר שהיה משלם בשמן? וכן בשכירת פועל ורוצה לשלם לפני תחילת העבודה באופן האסור לשלם מראש בהוזלה למה אין איסור גם בלא הוזלה כמו שיש בכל מקח?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

כאשר משלמים על חפץ מראש הבעיה היא רק במקרה שאין למוכר עדיין את החפץ. אם החפץ כבר קיים בידי המוכר מותר גם להוזיל את המחיר על תשלום מראש. כאשר שוכרים דירה או עובד, הדירה או העובד קיימים בעולם, אלא שעדיין לא מעוניינים להתחיל את השכירות.

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל