שלום לכת"ר
האם במזונות, התוכן מצטרף לאשכנז כמו בפת, לעניין ברכה אחרונה?
תודה מראש
תשובה:
שלום רב
אני מבין שאין כוונתך לשיעור האכילה, שבזה ודאי צריך כזית מהמזונות עצמו, אלא האם צריך לברך ברכה אחת או שתים, ובזה הכלל שכיון שהמילוי בא להטעים את הבצק הוא בדרך כלל טפל אליו ולא מברכים שתי ברכות אלא אחת. כמו כן אם נאפו יחד והם נחשבים מאכל אחד כמו ברוב העוגות או וופל וכו', ולעולם מברכים ברכה אחרונה אחת, וכיון שיש כאן מזונות לעולם הם העיקר והברכה היא על המחייה [בשאר תערובות הולכים לפי הרוב,כגון סלט פירות שיש בו גם העץ וגם האדמה שהברכה היא לפי הרוב].
תודה לכת"ר
אני מצטער על אי הבהירות, כוונתי היתה לעניין ברכה מעיין שלוש, האם הכמות הנצרכת בשביל לאומרה מחושבת כולל המאכל המצטרף, דהיינו, עוגה שרובה קרם, ואכל כשיעור ביחד עם הקרם, אך ללא הקרם, אין כאן שיעור מזונות המצריך ברכה אחרונה.
או, עוגיה ממלואה, האם המילוי מצטרף לעניין ברכה מעיין שלוש. או שמא, מחשבים רק את המזונות.
וכן, לחמניה שדינה כמזונות, וממולאה בדברים הבאים ללפתה, האם יצטרף לברכה מעיין שלוש, או בשיעור הנצרך אף לברכת המזון.
תודה מראש
המילוי אינו מצטרף.
השאר תגובה