לתרומות לחץ כאן

עונשי המוות בתורה

שלום כבוד הרב יש לי שאלה
אומרים בתורה ש"דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום"
עכשיו השאלה שלי היא איך לדוגמא הוצאה להורג של אדם שקיים משכב זכר מסביר שדרכיה דרכי נועם כי באמת אני מבין שזה בעיה כל האנשים האלה שהוא עושים משכבי זכר בכל מיני מצעדים שמקיימים בעולם, והייתי רוצה לדעת מה להשיב אם ישאלו אותו את השאלה הזאת.

תשובה:

שלום רב,

כל העונשים שיש בתורה (כלומר עונשי המוות) בעצם נועדו כדי להסביר לאנשים עד כמה חמור המעשים הללו, ולאו דווקא משכב זכר אלא כל המעשים שגזרה תורה עונש כזה עליהם. אולם מאידך, השאיפה היא כמה שפחות להשתמש בשוט הזה, עד כדי שאמרו חז"ל שבי"ד שהרגו אחד לשבעים שנה!!! נחשבת לבי"ד קטלנית, או רבי טרפון ורבי עקיבא שאומרים במשנה במכות ז,ב שאם הם היו בסנהדרין לא היה נהרג אדם מעולם. כלומר, זוהי השאיפה, אבל כדי להעמיד את הדת על תילה ולהסביר לאנשים את חומרת העברות ההם, גזרה התורה עונש מוות. שכמעט ולא בוצע.

הצטרף לדיון

2 תגובות

  1. לענ"ד זה תלוי בסיטואציה, ויכול להיות שבמצב הנוכחי של דור שפרוץ כ"כ בכל מיני תחומים והפשע הפך לנורמה כן היו מוציאים להורג במקרים מסויימים כפי שענו בגמרא על רבי עקיבא ורבי טרפון "אף הם מרבים שופכי דמים בישראל"

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל