לתרומות לחץ כאן

לדווח על שעות הוראה לאחר שהוותק עלה

בס"ד
שלום וברכה,
השואל מועסק כמורה ע"י משרד החינוך,
בשנה"ל הקודמת בית הספר לא דיווח על מלא מספר שעות שביצעתי. בית בספר מעוניין להשלים את הדיווח בשנת לימודים זו. דא "עקא" שכעת ותק ההוראה שלי גדל, ועבור כל שעה אני זכאי לתשלום גבוה יותר. יוצא אם כן, שאם ד"מ לא שולמו 10 שעות הוראה, ובשנה שעברה היתה התמורה 1000 ש"ח, בשנה זו התמורה היא 1050 ₪ נמצאו 50 ₪ ריבית מאוחרת (שאינה דרך מקח). וקצת יש לצדד שאולי אין כאן ריבית כלל, כיון שבית הספר אינו משלם דבר, וכלפי משרד החינוך, הרי הם מקצים סל שעות, והואיל ויש לזכותו של בית הספר שעות מיותרות, זכאי הוא ליחדם גם לצורך השלמת שעות של שנה שעברה. וגימגום. ואת"ל שבכל זאת יש בעיה של ריבית כיצד עלי לנהוג?

תשובה:

שלום רב,

אני מתנצל על האיחור במתן התשובה,

מצד איסור ריבית אין בעיה בריבית מאוחרת בחוב דרך מקח כאשר הלווה אינו אומר שהתוספת היא בשביל ריבית. עיין רמ"א יו"ד סי' קס סעיף ד. הבעיה היא מצד איסור גזל, שתקבל ממשרד החינוך יותר מהמגיע לך.

עליך לבקש מבית הספר לדווח על פחות שעות כדי שהסכום יהיה תואם (או קצת פחות) למה שהיית מקבל לו היה בית הספר מדווח בשנה הקודמת.

הצטרף לדיון

תגובה 1

  1. בס"ד
    שלום וברכה, וישר כח
    רציתי להעיר על מה שכתבתם ש"אין בעיה" של ריבית מאוחרת, שלדעת רבים מהאחרונים הדבר אסור, ולא התירו בריבית מאוחרת דרך מקח אלא כשהקדים לו מעות, וזה מרבה לו בסחורה, דאז יש למר דאוזולי הוא דמוזיל גביה. אבל להוסיף על המעות לעולם אסור (עי' רע"א וחכמ"א וב"מ והגר"ז, ופליגי על הש"ך וסיעתו)
    בברכת התורה, יהודה

השאר תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאלות שנצפות עכשיו:

מאמרים אחרונים

מדריכים הלכתיים

הכנו עבורכם
דבר תורה לשבת!

מחפשים כל שבוע איזה דבר תורה להגיד בשבת?

מעכשיו תקבלו כל שבוע דבר תורה ואת כל השאלות הכי מעניינות אליכם למייל